Tényleg jobb ha nem megyünk bele, mert úgy látom Te csak elméletben ismered a dolgokat, közelről nem sokat láthattál még turbós autót...
a WRC-k mind TURBÓSAK, és kb 2,5 mp alatt vannak 100-on, és mennek azok 200 felett is...
És tényleg nem a sofőr indul gázzal, hanem a rajtprogram, az meg 5000-en (pontosan nem tudom) minimum tartja a fordulatot, pedig egy mai top WRC 700 Nm-t tud..
Hidd el elég sok köze van annak a váltónak egy mai komoly sportkocsiéhoz...
A turbó meg akkor pörög ha van fordulat, ugyanis a kipufogógáz hajtja, pont.
Régen ezért voltak óriási turbólyukak, mert pl egy Celica Carlos Sainz, vagy egy 200sx, nem indult el 5500 alatt, mivel nem volt elég töltőnyomás...
mára szerencsére megoldották ezt, változó geometria(Porsche turbo), vagy még egy turbo(BMW), vagy kompresszor hozzáadásával(VW)..
a WRC-k mind TURBÓSAK, és kb 2,5 mp alatt vannak 100-on, és mennek azok 200 felett is...
És tényleg nem a sofőr indul gázzal, hanem a rajtprogram, az meg 5000-en (pontosan nem tudom) minimum tartja a fordulatot, pedig egy mai top WRC 700 Nm-t tud..
Hidd el elég sok köze van annak a váltónak egy mai komoly sportkocsiéhoz...
A turbó meg akkor pörög ha van fordulat, ugyanis a kipufogógáz hajtja, pont.
Régen ezért voltak óriási turbólyukak, mert pl egy Celica Carlos Sainz, vagy egy 200sx, nem indult el 5500 alatt, mivel nem volt elég töltőnyomás...
mára szerencsére megoldották ezt, változó geometria(Porsche turbo), vagy még egy turbo(BMW), vagy kompresszor hozzáadásával(VW)..
de hogy eszeveszettül pörögjön egy turbó, ahhoz kell a fordulat,mert kis fordulaton nem tölt semmit főleg akkora turbók, mint ezeken vannak...
a versenysport kicsit más mint az utcai...
a rajtprogramok akkor bármilyen kategóriában miért nem 2000-es fordulaton tartják a motort???
ha hallottál már esetleg wrc-t elrajtolni, az sem 2000-en tartja a fordulatot, pedig aztán annak van nyomatéka gazdagon...
a versenysport kicsit más mint az utcai...
a rajtprogramok akkor bármilyen kategóriában miért nem 2000-es fordulaton tartják a motort???
ha hallottál már esetleg wrc-t elrajtolni, az sem 2000-en tartja a fordulatot, pedig aztán annak van nyomatéka gazdagon...
nem hiszem, hogy gyorsulásnál 2-3000-es fordulaton indulnának, főleg az ilyen kihegyezett turbómotorok, amik kis fordulaton nem nagyon erősek, csak ha megvan a megfelelő fordulat=töltőnyomás.
Márpedig ez a motor simán pörgött 6000 fölött, meg is lett az eredménye
Márpedig ez a motor simán pörgött 6000 fölött, meg is lett az eredménye
