Az anya vólt.
meleg házasságok is vannak
tehát a másik apa.
(Ez egy válasz East Side üzenetére (2007. 08. 03. péntek 00:07), amit ide kattintva olvashatsz)
2007. 08. 03. péntek 00:07
tehát a másik apa.
(Ez egy válasz East Side üzenetére (2007. 08. 03. péntek 00:07), amit ide kattintva olvashatsz)
Egy apa és fia karambaloznak. Az apa meghal, a fiút beviszik az intenzívre. Amikor meglátja az orvos a fiút azt mondja: "Jézus, ez az én fiam."
Ki az orvos?
Ki az orvos?
fiú papja
(Ez egy válasz East Side üzenetére (2007. 08. 03. péntek 00:07), amit ide kattintva olvashatsz)
2007. 08. 03. péntek 00:07
(Ez egy válasz East Side üzenetére (2007. 08. 03. péntek 00:07), amit ide kattintva olvashatsz)
Egy apa és fia karambaloznak. Az apa meghal, a fiút beviszik az intenzívre. Amikor meglátja az orvos a fiút azt mondja: "Jézus, ez az én fiam."
Ki az orvos?
Ki az orvos?
Egy apa és fia karambaloznak. Az apa meghal, a fiút beviszik az intenzívre. Amikor meglátja az orvos a fiút azt mondja: "Jézus, ez az én fiam."
Ki az orvos?
Ki az orvos?
Atyaég, 3 napja ezen filóztok? Jó nehéz kérdés volt ezek szerint...
1:1,618=0,618
tehát mindkettőtöknek igaza van!
ja és persze, h a középső ujjról beszéltem! (Ez egy válasz Mágnes25 üzenetére (2007. 08. 02. csütörtök 13:30), amit ide kattintva olvashatsz)
2007. 08. 02. csütörtök 13:30
tehát mindkettőtöknek igaza van!
ja és persze, h a középső ujjról beszéltem! (Ez egy válasz Mágnes25 üzenetére (2007. 08. 02. csütörtök 13:30), amit ide kattintva olvashatsz)
Nagyon örvendek, hogy jó helyen tapogatóztam és összehoztuk a megoldást!
Surdi! Amikor az ujjhosszról értekeztél, gondolom a középső ujjra gondoltál, mint multifunkciónális szerepet betöltő ujjról.
Zelli! Amint észrevehetted nem 0,6.. hanem 1,6.. (csak azért, hogy a matektanárok is megnyugodjanak!)
Surdi! Amikor az ujjhosszról értekeztél, gondolom a középső ujjra gondoltál, mint multifunkciónális szerepet betöltő ujjról.
Zelli! Amint észrevehetted nem 0,6.. hanem 1,6.. (csak azért, hogy a matektanárok is megnyugodjanak!)
Szia, Mágnes!
Én nem a phi-ről írtam. Idézet volt egy elég hosszas tanulmányból. Amit írtam, fordított arányosság, nem a phi-szám! A keresőbe Fibonacci kereső szót írtam be! De egy pillanat, és megnézem! (Fibonacci.lap.hu/Fibonacci számok a művészetben/ Képzőművész a matematika és "szép" arányok között)
(Ez egy válasz Mágnes25 üzenetére (2007. 08. 02. csütörtök 13:30), amit ide kattintva olvashatsz)
2007. 08. 02. csütörtök 13:30
Én nem a phi-ről írtam. Idézet volt egy elég hosszas tanulmányból. Amit írtam, fordított arányosság, nem a phi-szám! A keresőbe Fibonacci kereső szót írtam be! De egy pillanat, és megnézem! (Fibonacci.lap.hu/Fibonacci számok a művészetben/ Képzőművész a matematika és "szép" arányok között)
(Ez egy válasz Mágnes25 üzenetére (2007. 08. 02. csütörtök 13:30), amit ide kattintva olvashatsz)
Nagyon örvendek, hogy jó helyen tapogatóztam és összehoztuk a megoldást!
Surdi! Amikor az ujjhosszról értekeztél, gondolom a középső ujjra gondoltál, mint multifunkciónális szerepet betöltő ujjról.
Zelli! Amint észrevehetted nem 0,6.. hanem 1,6.. (csak azért, hogy a matektanárok is megnyugodjanak!)
Surdi! Amikor az ujjhosszról értekeztél, gondolom a középső ujjra gondoltál, mint multifunkciónális szerepet betöltő ujjról.
Zelli! Amint észrevehetted nem 0,6.. hanem 1,6.. (csak azért, hogy a matektanárok is megnyugodjanak!)
Nagyon örvendek, hogy jó helyen tapogatóztam és összehoztuk a megoldást!
Surdi! Amikor az ujjhosszról értekeztél, gondolom a középső ujjra gondoltál, mint multifunkciónális szerepet betöltő ujjról.
Zelli! Amint észrevehetted nem 0,6.. hanem 1,6.. (csak azért, hogy a matektanárok is megnyugodjanak!) (Ez egy válasz MmePrune üzenetére (2007. 08. 02. csütörtök 12:46), amit ide kattintva olvashatsz)
2007. 08. 02. csütörtök 12:46
Surdi! Amikor az ujjhosszról értekeztél, gondolom a középső ujjra gondoltál, mint multifunkciónális szerepet betöltő ujjról.
Zelli! Amint észrevehetted nem 0,6.. hanem 1,6.. (csak azért, hogy a matektanárok is megnyugodjanak!) (Ez egy válasz MmePrune üzenetére (2007. 08. 02. csütörtök 12:46), amit ide kattintva olvashatsz)
és persze azért mágnes jó helyen tapogatózott
"Az aranymetszés vagy aranyarány az arányosság egy törvénye, ami a természetben és művészetben is gyakran megjelenik, természetes egyensúlyt teremtve a szimmetria és aszimmetria között. Az ókori pithagoreánusok (Pithagorasz és követői), akik szerint a valóság matematikai alapokon nyugszik, az aranymetszésben a létezés egy alap törvényét vélték felfedezni.
Aranymetszési arányok találhatók számos ókori épületeken, középkori és reneszánsz képzőművészeti alkotásokon, de ez az arány felismerhető például az emberi testen vagy csigák mészvázán is.
Az aranyarány numerikus kifejezése az irracionális fí-szám (értéke körülbelül 1,618), mely érdekes matematikai tulajdonságokkal rendelkezik."
"Az aranymetszés vagy aranyarány az arányosság egy törvénye, ami a természetben és művészetben is gyakran megjelenik, természetes egyensúlyt teremtve a szimmetria és aszimmetria között. Az ókori pithagoreánusok (Pithagorasz és követői), akik szerint a valóság matematikai alapokon nyugszik, az aranymetszésben a létezés egy alap törvényét vélték felfedezni.
Aranymetszési arányok találhatók számos ókori épületeken, középkori és reneszánsz képzőművészeti alkotásokon, de ez az arány felismerhető például az emberi testen vagy csigák mészvázán is.
Az aranyarány numerikus kifejezése az irracionális fí-szám (értéke körülbelül 1,618), mely érdekes matematikai tulajdonságokkal rendelkezik."
és gondolom van ennek a phi-nek is neve csak hát nálam a szenilitás miatt nem ugrik be mi is az!
Szilva ez teccet!
nagyon színvonalas kérdés volt!
tartsd a puncid:
(Ez egy válasz MmePrune üzenetére (2007. 08. 02. csütörtök 12:39), amit ide kattintva olvashatsz)
2007. 08. 02. csütörtök 12:39
Szilva ez teccet!
nagyon színvonalas kérdés volt!
tartsd a puncid:
(Ez egy válasz MmePrune üzenetére (2007. 08. 02. csütörtök 12:39), amit ide kattintva olvashatsz)
szilva kérdezhette volna azt is, hogy miért nincs surdi feje a lábai között
és ebben igazad van: "ha jó helyen tapogatóznál már a madám kéjesen sóhajtozna "
bár a megoldást zelli hsze adta meg
de én konkrétan arra gondoltam, hogy:
a számsor valóban a fibonacci számsor, és valóban úgy épül fel, hogy az egymást követő számok összeg adja az utána következő számot...viszont van még egy érdekesség benne, miszerint az egymást követő számok hányadosai mindig az 1,618hoz közelítenek (13:8=1,625, 21:13=1,615, 34:21=1,619)
az 1,618-t pedig a matematikában phi-nek nevezik(nem keverendő össze a ludolf-féle pi-vel)
kapcsolata az általam kérdezett arányossággal: a testben (és még ezer más helyen, művészetben, építészetben, természetben) nagyon sok arányosság mértéke ez a bizonyos phi...ha megméritek a a karotok hosszát, és megnézitek az általam megadott aránypár adatait, akkor ezt a számot fogjátok kapni(megközelítőleg persze)
szóval a kérdésemre a válasz: a kapcsolat a phi szám, vagyis az 1,618
és ebben igazad van: "ha jó helyen tapogatóznál már a madám kéjesen sóhajtozna "
bár a megoldást zelli hsze adta meg
de én konkrétan arra gondoltam, hogy:
a számsor valóban a fibonacci számsor, és valóban úgy épül fel, hogy az egymást követő számok összeg adja az utána következő számot...viszont van még egy érdekesség benne, miszerint az egymást követő számok hányadosai mindig az 1,618hoz közelítenek (13:8=1,625, 21:13=1,615, 34:21=1,619)
az 1,618-t pedig a matematikában phi-nek nevezik(nem keverendő össze a ludolf-féle pi-vel)
kapcsolata az általam kérdezett arányossággal: a testben (és még ezer más helyen, művészetben, építészetben, természetben) nagyon sok arányosság mértéke ez a bizonyos phi...ha megméritek a a karotok hosszát, és megnézitek az általam megadott aránypár adatait, akkor ezt a számot fogjátok kapni(megközelítőleg persze)
szóval a kérdésemre a válasz: a kapcsolat a phi szám, vagyis az 1,618
és persze azért mágnes jó helyen tapogatózott
"Az aranymetszés vagy aranyarány az arányosság egy törvénye, ami a természetben és művészetben is gyakran megjelenik, természetes egyensúlyt teremtve a szimmetria és aszimmetria között. Az ókori pithagoreánusok (Pithagorasz és követői), akik szerint a valóság matematikai alapokon nyugszik, az aranymetszésben a létezés egy alap törvényét vélték felfedezni.
Aranymetszési arányok találhatók számos ókori épületeken, középkori és reneszánsz képzőművészeti alkotásokon, de ez az arány felismerhető például az emberi testen vagy csigák mészvázán is.
Az aranyarány numerikus kifejezése az irracionális fí-szám (értéke körülbelül 1,618), mely érdekes matematikai tulajdonságokkal rendelkezik."
(Ez egy válasz Mágnes25 üzenetére (2007. 08. 01. szerda 10:07), amit ide kattintva olvashatsz)
2007. 08. 01. szerda 10:07
"Az aranymetszés vagy aranyarány az arányosság egy törvénye, ami a természetben és művészetben is gyakran megjelenik, természetes egyensúlyt teremtve a szimmetria és aszimmetria között. Az ókori pithagoreánusok (Pithagorasz és követői), akik szerint a valóság matematikai alapokon nyugszik, az aranymetszésben a létezés egy alap törvényét vélték felfedezni.
Aranymetszési arányok találhatók számos ókori épületeken, középkori és reneszánsz képzőművészeti alkotásokon, de ez az arány felismerhető például az emberi testen vagy csigák mészvázán is.
Az aranyarány numerikus kifejezése az irracionális fí-szám (értéke körülbelül 1,618), mely érdekes matematikai tulajdonságokkal rendelkezik."
(Ez egy válasz Mágnes25 üzenetére (2007. 08. 01. szerda 10:07), amit ide kattintva olvashatsz)
Az aranymetszésből vagy aranyarányból nagydoktori értekezéseket lehet írni. (matematika, építészet, történelem, okkultizmus, művészet, esztétika, anatómia, nyomdászat, stb, stb,...területén)
Röviden a matematikai definíciója:
Két rész az aranymetszés szerint aránylik egymáshoz, ha az egész úgy aránylik a nagyobb részhez, ahogy a nagyobb rész aránylik a kisebb részhez.
Ez a száraz meghatározás, de ennél sokkal érdekesebb az aranyarány!
Szia! Szép napot!
Röviden a matematikai definíciója:
Két rész az aranymetszés szerint aránylik egymáshoz, ha az egész úgy aránylik a nagyobb részhez, ahogy a nagyobb rész aránylik a kisebb részhez.
Ez a száraz meghatározás, de ennél sokkal érdekesebb az aranyarány!
Szia! Szép napot!
szilva kérdezhette volna azt is, hogy miért nincs surdi feje a lábai között
és ebben igazad van: "ha jó helyen tapogatóznál már a madám kéjesen sóhajtozna "
bár a megoldást zelli hsze adta meg
de én konkrétan arra gondoltam, hogy:
a számsor valóban a fibonacci számsor, és valóban úgy épül fel, hogy az egymást követő számok összeg adja az utána következő számot...viszont van még egy érdekesség benne, miszerint az egymást követő számok hányadosai mindig az 1,618hoz közelítenek (13:8=1,625, 21:13=1,615, 34:21=1,619)
az 1,618-t pedig a matematikában phi-nek nevezik(nem keverendő össze a ludolf-féle pi-vel)
kapcsolata az általam kérdezett arányossággal: a testben (és még ezer más helyen, művészetben, építészetben, természetben) nagyon sok arányosság mértéke ez a bizonyos phi...ha megméritek a a karotok hosszát, és megnézitek az általam megadott aránypár adatait, akkor ezt a számot fogjátok kapni(megközelítőleg persze)
szóval a kérdésemre a válasz: a kapcsolat a phi szám, vagyis az 1,618
(Ez egy válasz surdapapa üzenetére (2007. 08. 02. csütörtök 11:24), amit ide kattintva olvashatsz)
2007. 08. 02. csütörtök 11:24
és ebben igazad van: "ha jó helyen tapogatóznál már a madám kéjesen sóhajtozna "
bár a megoldást zelli hsze adta meg
de én konkrétan arra gondoltam, hogy:
a számsor valóban a fibonacci számsor, és valóban úgy épül fel, hogy az egymást követő számok összeg adja az utána következő számot...viszont van még egy érdekesség benne, miszerint az egymást követő számok hányadosai mindig az 1,618hoz közelítenek (13:8=1,625, 21:13=1,615, 34:21=1,619)
az 1,618-t pedig a matematikában phi-nek nevezik(nem keverendő össze a ludolf-féle pi-vel)
kapcsolata az általam kérdezett arányossággal: a testben (és még ezer más helyen, művészetben, építészetben, természetben) nagyon sok arányosság mértéke ez a bizonyos phi...ha megméritek a a karotok hosszát, és megnézitek az általam megadott aránypár adatait, akkor ezt a számot fogjátok kapni(megközelítőleg persze)
szóval a kérdésemre a válasz: a kapcsolat a phi szám, vagyis az 1,618
(Ez egy válasz surdapapa üzenetére (2007. 08. 02. csütörtök 11:24), amit ide kattintva olvashatsz)
aztán szilva mit is kérdezett?
akkor az ujj hosszának egység, akkor a teljes kéz 2, mindez könyékig 3 kéz, vállig pedig 5 kéz?
csak nem ez a kapcsolat, azaz a megoldás?
tehát akkor mágnes leírta a megoldást, csak az indoklást nem?!!!
akkor az ujj hosszának egység, akkor a teljes kéz 2, mindez könyékig 3 kéz, vállig pedig 5 kéz?
csak nem ez a kapcsolat, azaz a megoldás?
tehát akkor mágnes leírta a megoldást, csak az indoklást nem?!!!
aztán szilva mit is kérdezett?
akkor az ujj hosszának egység, akkor a teljes kéz 2, mindez könyékig 3 kéz, vállig pedig 5 kéz?
csak nem ez a kapcsolat, azaz a megoldás?
tehát akkor mágnes leírta a megoldást, csak az indoklást nem?!!! (Ez egy válasz zelli üzenetére (2007. 08. 02. csütörtök 11:05), amit ide kattintva olvashatsz)
2007. 08. 02. csütörtök 11:05
akkor az ujj hosszának egység, akkor a teljes kéz 2, mindez könyékig 3 kéz, vállig pedig 5 kéz?
csak nem ez a kapcsolat, azaz a megoldás?
tehát akkor mágnes leírta a megoldást, csak az indoklást nem?!!! (Ez egy válasz zelli üzenetére (2007. 08. 02. csütörtök 11:05), amit ide kattintva olvashatsz)
A fejemhez kell, hogy csapjak! Esztétikából tanultunk az arányokról, az aranymetszésről!
De inkább utánanéztem:
"A harmónia tanításáról van szó, a szép összhangok szabályairól. Ez az arányrendszer abból a felismerésből vette az eredetét, hogy ha egy rezgő húrt a felénél lefogunk(az így létrejött arány 2:1) akkor egy nagyon szabályos hangközt, mégpedig pontosan egy oktávval magasabb hangot kapunk. A többi konszonáns(harmónikusan hangzó) hangköz is az egész számok arányai alapján képezhető. A húrt ilyenkor 4:3, illetve 3:2 arányban kell osztanunk, aminek az eredményeképpen az így megszólaló-ahogy a görögök nevezték-'szimfonikus' hangközök a kvartnak és a kvintnek felelnek majd meg. Az ókorban egész kozmológiák születtek, amelyek a világmindenség felépítését a harmónikus arányokra osztott rezgő húr, és a rajta megszólaló 'szimfonikus hangok' törvényei alapján igyekeztek elképzelni-ez a felfogás tükröződik máig is a 'szférák zenéje' kifejezésben.
A bonyolultabb arányrendszerek legismertebb példája az aranymetszés(aurea sectio). Ilyenkor az 'a' rövidebb, úgy aránylik a 'b' hosszabb szakaszhoz, mint a hosszabb szakasz a kettő összegéhez. Azaz, ha 'a'-nak nevezzük a rövidebbet, és 'b'-nek a hosszabbat, akkor ez így írható le: a:b=b:(a+b) Az aranymetszésre, mint a legtökéletesebb és legszebb arányra az emberi kultúra egész történetén át találunk példákat, hiszen valamiképpen bele van építve a 'szemmértékünkbe' is, pontosabb megalkotására pedig már az ókortól kezdve geometriai szerkesztési módszereket használtak.
Az aranymetszéshez hasonló arányok számelméleti megközelitésére csak lényegesen későbbről vannak adataink. Ezek egyike Fibonacci(eredeti nevén Leonardo Pisano) olasz matematikus a XIII. században. A róla elnevezett Fibonacci-sort úgy kapjuk meg, ha a számsor elejétől elindulva olyan számsort írunk fel, amelynek a következő tagját mindig a megelőző két tag összegéből alkotjuk.(1,2,3,5,8,13,21,34,stb...) A számsor eleje még érdektelen, de ha ellenőrizzük, hogy előrehaladtával a későbbi tagok mennyire közelítik meg az aranymetszés követelményeit, akkor ahhoz a meglepő eredményhez jutunk, hogy már a hetedik és nyolcadik tag(vagyis a 21 és a 34) egymáshoz viszonyított arányánál is majdnem tökéletes az aranymetszésnek megfelelő aránypár, mert 21:34-vagyis 0,6176-már majdnem ugyanannyi, mint 34:(34+21), azaz 0,6181. A Fibonacci-sor volt talán az első olyan matematikai objektum, amely felhívta az emberek figyelmét arra, hogy a progresszív ütemben előrehaladó műveletek nem szimpla ismétlések, hanem a mélyükön kreatív erők rejtőznek!"
De inkább utánanéztem:
"A harmónia tanításáról van szó, a szép összhangok szabályairól. Ez az arányrendszer abból a felismerésből vette az eredetét, hogy ha egy rezgő húrt a felénél lefogunk(az így létrejött arány 2:1) akkor egy nagyon szabályos hangközt, mégpedig pontosan egy oktávval magasabb hangot kapunk. A többi konszonáns(harmónikusan hangzó) hangköz is az egész számok arányai alapján képezhető. A húrt ilyenkor 4:3, illetve 3:2 arányban kell osztanunk, aminek az eredményeképpen az így megszólaló-ahogy a görögök nevezték-'szimfonikus' hangközök a kvartnak és a kvintnek felelnek majd meg. Az ókorban egész kozmológiák születtek, amelyek a világmindenség felépítését a harmónikus arányokra osztott rezgő húr, és a rajta megszólaló 'szimfonikus hangok' törvényei alapján igyekeztek elképzelni-ez a felfogás tükröződik máig is a 'szférák zenéje' kifejezésben.
A bonyolultabb arányrendszerek legismertebb példája az aranymetszés(aurea sectio). Ilyenkor az 'a' rövidebb, úgy aránylik a 'b' hosszabb szakaszhoz, mint a hosszabb szakasz a kettő összegéhez. Azaz, ha 'a'-nak nevezzük a rövidebbet, és 'b'-nek a hosszabbat, akkor ez így írható le: a:b=b:(a+b) Az aranymetszésre, mint a legtökéletesebb és legszebb arányra az emberi kultúra egész történetén át találunk példákat, hiszen valamiképpen bele van építve a 'szemmértékünkbe' is, pontosabb megalkotására pedig már az ókortól kezdve geometriai szerkesztési módszereket használtak.
Az aranymetszéshez hasonló arányok számelméleti megközelitésére csak lényegesen későbbről vannak adataink. Ezek egyike Fibonacci(eredeti nevén Leonardo Pisano) olasz matematikus a XIII. században. A róla elnevezett Fibonacci-sort úgy kapjuk meg, ha a számsor elejétől elindulva olyan számsort írunk fel, amelynek a következő tagját mindig a megelőző két tag összegéből alkotjuk.(1,2,3,5,8,13,21,34,stb...) A számsor eleje még érdektelen, de ha ellenőrizzük, hogy előrehaladtával a későbbi tagok mennyire közelítik meg az aranymetszés követelményeit, akkor ahhoz a meglepő eredményhez jutunk, hogy már a hetedik és nyolcadik tag(vagyis a 21 és a 34) egymáshoz viszonyított arányánál is majdnem tökéletes az aranymetszésnek megfelelő aránypár, mert 21:34-vagyis 0,6176-már majdnem ugyanannyi, mint 34:(34+21), azaz 0,6181. A Fibonacci-sor volt talán az első olyan matematikai objektum, amely felhívta az emberek figyelmét arra, hogy a progresszív ütemben előrehaladó műveletek nem szimpla ismétlések, hanem a mélyükön kreatív erők rejtőznek!"
A fejemhez kell, hogy csapjak! Esztétikából tanultunk az arányokról, az aranymetszésről!
De inkább utánanéztem:
"A harmónia tanításáról van szó, a szép összhangok szabályairól. Ez az arányrendszer abból a felismerésből vette az eredetét, hogy ha egy rezgő húrt a felénél lefogunk(az így létrejött arány 2:1) akkor egy nagyon szabályos hangközt, mégpedig pontosan egy oktávval magasabb hangot kapunk. A többi konszonáns(harmónikusan hangzó) hangköz is az egész számok arányai alapján képezhető. A húrt ilyenkor 4:3, illetve 3:2 arányban kell osztanunk, aminek az eredményeképpen az így megszólaló-ahogy a görögök nevezték-'szimfonikus' hangközök a kvartnak és a kvintnek felelnek majd meg. Az ókorban egész kozmológiák születtek, amelyek a világmindenség felépítését a harmónikus arányokra osztott rezgő húr, és a rajta megszólaló 'szimfonikus hangok' törvényei alapján igyekeztek elképzelni-ez a felfogás tükröződik máig is a 'szférák zenéje' kifejezésben.
A bonyolultabb arányrendszerek legismertebb példája az aranymetszés(aurea sectio). Ilyenkor az 'a' rövidebb, úgy aránylik a 'b' hosszabb szakaszhoz, mint a hosszabb szakasz a kettő összegéhez. Azaz, ha 'a'-nak nevezzük a rövidebbet, és 'b'-nek a hosszabbat, akkor ez így írható le: a:b=b:(a+b) Az aranymetszésre, mint a legtökéletesebb és legszebb arányra az emberi kultúra egész történetén át találunk példákat, hiszen valamiképpen bele van építve a 'szemmértékünkbe' is, pontosabb megalkotására pedig már az ókortól kezdve geometriai szerkesztési módszereket használtak.
Az aranymetszéshez hasonló arányok számelméleti megközelitésére csak lényegesen későbbről vannak adataink. Ezek egyike Fibonacci(eredeti nevén Leonardo Pisano) olasz matematikus a XIII. században. A róla elnevezett Fibonacci-sort úgy kapjuk meg, ha a számsor elejétől elindulva olyan számsort írunk fel, amelynek a következő tagját mindig a megelőző két tag összegéből alkotjuk.(1,2,3,5,8,13,21,34,stb...) A számsor eleje még érdektelen, de ha ellenőrizzük, hogy előrehaladtával a későbbi tagok mennyire közelítik meg az aranymetszés követelményeit, akkor ahhoz a meglepő eredményhez jutunk, hogy már a hetedik és nyolcadik tag(vagyis a 21 és a 34) egymáshoz viszonyított arányánál is majdnem tökéletes az aranymetszésnek megfelelő aránypár, mert 21:34-vagyis 0,6176-már majdnem ugyanannyi, mint 34:(34+21), azaz 0,6181. A Fibonacci-sor volt talán az első olyan matematikai objektum, amely felhívta az emberek figyelmét arra, hogy a progresszív ütemben előrehaladó műveletek nem szimpla ismétlések, hanem a mélyükön kreatív erők rejtőznek!"
De inkább utánanéztem:
"A harmónia tanításáról van szó, a szép összhangok szabályairól. Ez az arányrendszer abból a felismerésből vette az eredetét, hogy ha egy rezgő húrt a felénél lefogunk(az így létrejött arány 2:1) akkor egy nagyon szabályos hangközt, mégpedig pontosan egy oktávval magasabb hangot kapunk. A többi konszonáns(harmónikusan hangzó) hangköz is az egész számok arányai alapján képezhető. A húrt ilyenkor 4:3, illetve 3:2 arányban kell osztanunk, aminek az eredményeképpen az így megszólaló-ahogy a görögök nevezték-'szimfonikus' hangközök a kvartnak és a kvintnek felelnek majd meg. Az ókorban egész kozmológiák születtek, amelyek a világmindenség felépítését a harmónikus arányokra osztott rezgő húr, és a rajta megszólaló 'szimfonikus hangok' törvényei alapján igyekeztek elképzelni-ez a felfogás tükröződik máig is a 'szférák zenéje' kifejezésben.
A bonyolultabb arányrendszerek legismertebb példája az aranymetszés(aurea sectio). Ilyenkor az 'a' rövidebb, úgy aránylik a 'b' hosszabb szakaszhoz, mint a hosszabb szakasz a kettő összegéhez. Azaz, ha 'a'-nak nevezzük a rövidebbet, és 'b'-nek a hosszabbat, akkor ez így írható le: a:b=b:(a+b) Az aranymetszésre, mint a legtökéletesebb és legszebb arányra az emberi kultúra egész történetén át találunk példákat, hiszen valamiképpen bele van építve a 'szemmértékünkbe' is, pontosabb megalkotására pedig már az ókortól kezdve geometriai szerkesztési módszereket használtak.
Az aranymetszéshez hasonló arányok számelméleti megközelitésére csak lényegesen későbbről vannak adataink. Ezek egyike Fibonacci(eredeti nevén Leonardo Pisano) olasz matematikus a XIII. században. A róla elnevezett Fibonacci-sort úgy kapjuk meg, ha a számsor elejétől elindulva olyan számsort írunk fel, amelynek a következő tagját mindig a megelőző két tag összegéből alkotjuk.(1,2,3,5,8,13,21,34,stb...) A számsor eleje még érdektelen, de ha ellenőrizzük, hogy előrehaladtával a későbbi tagok mennyire közelítik meg az aranymetszés követelményeit, akkor ahhoz a meglepő eredményhez jutunk, hogy már a hetedik és nyolcadik tag(vagyis a 21 és a 34) egymáshoz viszonyított arányánál is majdnem tökéletes az aranymetszésnek megfelelő aránypár, mert 21:34-vagyis 0,6176-már majdnem ugyanannyi, mint 34:(34+21), azaz 0,6181. A Fibonacci-sor volt talán az első olyan matematikai objektum, amely felhívta az emberek figyelmét arra, hogy a progresszív ütemben előrehaladó műveletek nem szimpla ismétlések, hanem a mélyükön kreatív erők rejtőznek!"
sztem nem!
ha jó helyen tapogatóznál már a madám kélyesen sóhejtozna (Ez egy válasz Mágnes25 üzenetére (2007. 08. 02. csütörtök 10:24), amit ide kattintva olvashatsz)
2007. 08. 02. csütörtök 10:24
ha jó helyen tapogatóznál már a madám kélyesen sóhejtozna (Ez egy válasz Mágnes25 üzenetére (2007. 08. 02. csütörtök 10:24), amit ide kattintva olvashatsz)
Akkor próbálok tapogatózni a sötétben:
1 = kar
2 = alkar, felkar
3 = váll, könyök, csukló ( nem csikló )
5 = ujjak száma
8 = csontok száma
( habár homálylik valami, hogy a kézfejben sok csont van, de nem vagyok orvos! )
Jó helyen tapogatózok?
1 = kar
2 = alkar, felkar
3 = váll, könyök, csukló ( nem csikló )
5 = ujjak száma
8 = csontok száma
( habár homálylik valami, hogy a kézfejben sok csont van, de nem vagyok orvos! )
Jó helyen tapogatózok?
Akkor próbálok tapogatózni a sötétben:
1 = kar
2 = alkar, felkar
3 = váll, könyök, csukló ( nem csikló )
5 = ujjak száma
8 = csontok száma
( habár homálylik valami, hogy a kézfejben sok csont van, de nem vagyok orvos! )
Jó helyen tapogatózok? (Ez egy válasz MmePrune üzenetére (2007. 08. 01. szerda 10:43), amit ide kattintva olvashatsz)
2007. 08. 01. szerda 10:43
1 = kar
2 = alkar, felkar
3 = váll, könyök, csukló ( nem csikló )
5 = ujjak száma
8 = csontok száma
( habár homálylik valami, hogy a kézfejben sok csont van, de nem vagyok orvos! )
Jó helyen tapogatózok? (Ez egy válasz MmePrune üzenetére (2007. 08. 01. szerda 10:43), amit ide kattintva olvashatsz)
de mi köze van a számsornak és a felírt arányosságnak egymáshoz?
Ezt nem tudom, de a sorozatoknál tanultunk róla, a drága olasz nevét, amit elrontottam tegnap! Az alkalmazásáról nem volt szó!
(Ez egy válasz surdapapa üzenetére (2007. 08. 02. csütörtök 09:57), amit ide kattintva olvashatsz)
2007. 08. 02. csütörtök 09:57
persze, hogy mi a logikája nem volt semmi neházség, de mire használható? azt hittem vhol /műszakilag/ használatos dologról van szó ...
a verseket ha több lesz az időm akkor végigolvasom!
a verseket ha több lesz az időm akkor végigolvasom!
persze, hogy mi a logikája nem volt semmi neházség, de mire használható? azt hittem vhol /műszakilag/ használatos dologról van szó ...
a verseket ha több lesz az időm akkor végigolvasom! (Ez egy válasz zelli üzenetére (2007. 08. 02. csütörtök 09:04), amit ide kattintva olvashatsz)
2007. 08. 02. csütörtök 09:04
a verseket ha több lesz az időm akkor végigolvasom! (Ez egy válasz zelli üzenetére (2007. 08. 02. csütörtök 09:04), amit ide kattintva olvashatsz)
Surdikám, Te Magad válaszoltál arra, mi ez a számsor a 3730-as hsz.-ben!
Én nem díszlexikonos vagyok, hanem szétszórt mostanában!
Én nem díszlexikonos vagyok, hanem szétszórt mostanában!
Surdikám, Te Magad válaszoltál arra, mi ez a számsor a 3730-as hsz.-ben!
Én nem díszlexikonos vagyok, hanem szétszórt mostanában!
(Ez egy válasz surdapapa üzenetére (2007. 08. 02. csütörtök 08:52), amit ide kattintva olvashatsz)
2007. 08. 02. csütörtök 08:52
Én nem díszlexikonos vagyok, hanem szétszórt mostanában!
(Ez egy válasz surdapapa üzenetére (2007. 08. 02. csütörtök 08:52), amit ide kattintva olvashatsz)
Cerelmem! igazatok van!
fafejű vagyok!
amit a nappaliban írtam abban az vagyok, meg amikhez szoktam fefejűen ragaszkodni abban is.
de ebben sokkal prózaibb az ok! megnéztem az eredeti hsz-ed és rájöttem nem csak zelli díszlexikonos, hanem surdi is!
ezt nem olvastam: "mi a kapcsolat az"
ettől még ha kérhetlek homályosítsatok fel mi is ez a számsor?
fafejű vagyok!
amit a nappaliban írtam abban az vagyok, meg amikhez szoktam fefejűen ragaszkodni abban is.
de ebben sokkal prózaibb az ok! megnéztem az eredeti hsz-ed és rájöttem nem csak zelli díszlexikonos, hanem surdi is!
ezt nem olvastam: "mi a kapcsolat az"
ettől még ha kérhetlek homályosítsatok fel mi is ez a számsor?
Cerelmem! igazatok van!
fafejű vagyok!
amit a nappaliban írtam abban az vagyok, meg amikhez szoktam fefejűen ragaszkodni abban is.
de ebben sokkal prózaibb az ok! megnéztem az eredeti hsz-ed és rájöttem nem csak zelli díszlexikonos, hanem surdi is!
ezt nem olvastam: "mi a kapcsolat az"
ettől még ha kérhetlek homályosítsatok fel mi is ez a számsor? (Ez egy válasz MmePrune üzenetére (2007. 08. 01. szerda 15:43), amit ide kattintva olvashatsz)
2007. 08. 01. szerda 15:43
fafejű vagyok!
amit a nappaliban írtam abban az vagyok, meg amikhez szoktam fefejűen ragaszkodni abban is.
de ebben sokkal prózaibb az ok! megnéztem az eredeti hsz-ed és rájöttem nem csak zelli díszlexikonos, hanem surdi is!
ezt nem olvastam: "mi a kapcsolat az"
ettől még ha kérhetlek homályosítsatok fel mi is ez a számsor? (Ez egy válasz MmePrune üzenetére (2007. 08. 01. szerda 15:43), amit ide kattintva olvashatsz)
#3722
idézek egy nagyon kedves barátomtól:
Ennyire nem lehetsz fafejű
idézek egy nagyon kedves barátomtól:
Ennyire nem lehetsz fafejű
#3722
idézek egy nagyon kedves barátomtól:
Ennyire nem lehetsz fafejű
(Ez egy válasz surdapapa üzenetére (2007. 08. 01. szerda 15:24), amit ide kattintva olvashatsz)
2007. 08. 01. szerda 15:24
idézek egy nagyon kedves barátomtól:
Ennyire nem lehetsz fafejű
(Ez egy válasz surdapapa üzenetére (2007. 08. 01. szerda 15:24), amit ide kattintva olvashatsz)
hehe!
1. miért az is kérdés volt, h mi a kapcsolat? ez eddig nem derült ki!
2. fibonacciként sem ösmerem
3. inkább ezt áruljátok el mi is a fibonacci számsor? így se hallottam róla sosem, pedig matekzseniként tartottak számon!
1. miért az is kérdés volt, h mi a kapcsolat? ez eddig nem derült ki!
2. fibonacciként sem ösmerem
3. inkább ezt áruljátok el mi is a fibonacci számsor? így se hallottam róla sosem, pedig matekzseniként tartottak számon!


















elprezidente
Liz





