

óóóóó yeah! Lamborghini Countach
(Ez egy válasz oooooooo üzenetére (2007. 02. 18. vasárnap 20:01), amit ide kattintva olvashatsz)
A tuningról általában
Mit is jelent valójában a tuning szó? Ez egy angol szó, amely hangolást jelent. Az autótuning területe egy elég kiterjedt témakör, amiben néha elég nehéz eligazodni. A tuning valahol ott kezdődik, hogy a tulajdonos valamilyen szinten elégedetlen járművével, MÁST szeretne, mint az utakon rohangáló többi autó ugyanabból a típusból. A tuning lehetőséget nyújt a tulajdonosoknak, hogy megvalósítsák önmagukat kocsijukban is.
A tuningot felfoghatjuk úgy is, mint önmegvalósítási mód és életforma, visszatükröződik benne az autós egyénisége. A tunig egy valóságos pénznyelő, esélyünk sincs a ráköltött vagyonok megtérülésére, ezt csak és kizárólag magunkért, a vezetés és autónk élvezetéért csináljuk. A cél az, hogy jól érezzük magunkat az autónkban! A gyártósorról legördülő autónak minél több vásárlót kell megnyernie, hiszen a cél az eladott darabszám növelése. Éppen ezért szinte lehetetlen a személyes igényekhez alakítani az autókat (csak néhány méregdrága márka vásárlásánál van lehetőség végigkisérni a gyártási folyamatot, hogy igényeinkhez alakítsák az autót, de ilyenkor is általában csak a belső kialakításba lehet beleszólásunk). Ez a tény készteti a tulajt az autó gyári paramétereinek megváltoztatására.
Célszerű általában a futómű tuningjával kezdeni, hiszen ezzel járgányunk stabilitását tudjuk növelni, ami nem utolsó szempont a biztonságos autózásban, ugyanakkor élvezetesebbé teszi a vezetést. Talán mindenki először a felni és a gumi cseréjével kezd, majd ezután következhet a sportrugók és lengéscsillapítók beszerelése, később a toronymerevítők beszerzése. Komolyabb motortuningnál elengedhetetlen a fékek megerősítése. Ne felejtsük el, hogy a komolyabb igénybevétel miatt a futóműalkatrészek élettartama csökken, ezeket is kicserélhetjük erősebb változatokra.
Ezután következhet a kipufogórendszer módosítása. Ez jelentheti a hátsódob és a középdob cseréjét, nagyobb átmárőjű csövek beszerelését és utolsó lépésben a sportleömlő beépítésével válik teljessé a kipufogó rendszer teljes átalakítása. Nem szabad megfeledkezni a katalizátorról sem, sport-katalizátorra cserélve szinte semmit sem vesz el autónk teljesítményéből.
A motor tuningolásánál legtöbben megelégszenek sportlégszűrő és sportgyertya beszerzésével, valamint még elviszik négykerekűjüket chiptuningra. Néhányunk azonban nem elégszik meg ennyivel és komolyabban belemásznak a motor lekivilágába. Erre elég sok lehetőség van (de erről majd később), mindennek csak a pénztárca szab határt. Fontos, hogy minden komolyabb beavatkozás kihatással van az alkatrészek élettartamára.
Utoljára, de nem utolsó sorban beszéljünk az optikai tuningról. Ezzel autónk külső és belső megjelenését tehetjük egyedivé, alakíthatjuk egyéniségünkhöz. Ehhez rengeteg spoilert és kiegészítőt kínálnak az üzletek, de talán a legjobb az egyedi dolgok készítése, ez ugyan többe kerül, de megéri. A felni cseréjét ebbe a kategóriába is besorolhatjuk.
Mit is jelent valójában a tuning szó? Ez egy angol szó, amely hangolást jelent. Az autótuning területe egy elég kiterjedt témakör, amiben néha elég nehéz eligazodni. A tuning valahol ott kezdődik, hogy a tulajdonos valamilyen szinten elégedetlen járművével, MÁST szeretne, mint az utakon rohangáló többi autó ugyanabból a típusból. A tuning lehetőséget nyújt a tulajdonosoknak, hogy megvalósítsák önmagukat kocsijukban is.
A tuningot felfoghatjuk úgy is, mint önmegvalósítási mód és életforma, visszatükröződik benne az autós egyénisége. A tunig egy valóságos pénznyelő, esélyünk sincs a ráköltött vagyonok megtérülésére, ezt csak és kizárólag magunkért, a vezetés és autónk élvezetéért csináljuk. A cél az, hogy jól érezzük magunkat az autónkban! A gyártósorról legördülő autónak minél több vásárlót kell megnyernie, hiszen a cél az eladott darabszám növelése. Éppen ezért szinte lehetetlen a személyes igényekhez alakítani az autókat (csak néhány méregdrága márka vásárlásánál van lehetőség végigkisérni a gyártási folyamatot, hogy igényeinkhez alakítsák az autót, de ilyenkor is általában csak a belső kialakításba lehet beleszólásunk). Ez a tény készteti a tulajt az autó gyári paramétereinek megváltoztatására.
Célszerű általában a futómű tuningjával kezdeni, hiszen ezzel járgányunk stabilitását tudjuk növelni, ami nem utolsó szempont a biztonságos autózásban, ugyanakkor élvezetesebbé teszi a vezetést. Talán mindenki először a felni és a gumi cseréjével kezd, majd ezután következhet a sportrugók és lengéscsillapítók beszerelése, később a toronymerevítők beszerzése. Komolyabb motortuningnál elengedhetetlen a fékek megerősítése. Ne felejtsük el, hogy a komolyabb igénybevétel miatt a futóműalkatrészek élettartama csökken, ezeket is kicserélhetjük erősebb változatokra.
Ezután következhet a kipufogórendszer módosítása. Ez jelentheti a hátsódob és a középdob cseréjét, nagyobb átmárőjű csövek beszerelését és utolsó lépésben a sportleömlő beépítésével válik teljessé a kipufogó rendszer teljes átalakítása. Nem szabad megfeledkezni a katalizátorról sem, sport-katalizátorra cserélve szinte semmit sem vesz el autónk teljesítményéből.
A motor tuningolásánál legtöbben megelégszenek sportlégszűrő és sportgyertya beszerzésével, valamint még elviszik négykerekűjüket chiptuningra. Néhányunk azonban nem elégszik meg ennyivel és komolyabban belemásznak a motor lekivilágába. Erre elég sok lehetőség van (de erről majd később), mindennek csak a pénztárca szab határt. Fontos, hogy minden komolyabb beavatkozás kihatással van az alkatrészek élettartamára.
Utoljára, de nem utolsó sorban beszéljünk az optikai tuningról. Ezzel autónk külső és belső megjelenését tehetjük egyedivé, alakíthatjuk egyéniségünkhöz. Ehhez rengeteg spoilert és kiegészítőt kínálnak az üzletek, de talán a legjobb az egyedi dolgok készítése, ez ugyan többe kerül, de megéri. A felni cseréjét ebbe a kategóriába is besorolhatjuk.
A tuning alapvetően 4 nagyobb területre osztható:
-futóműtuning
-kipufogótuning
-motortuning
-optikaituning
-futóműtuning
-kipufogótuning
-motortuning
-optikaituning










ne értsd félre, de nem tudnék biztosan választani! nem is tudom melyik kér többet!



Ha valakinek lenne öttlete hogy opel astra 14. 8 szelepeset nagyobb átalakitás nélkül hogy lehet megerösiteni az irjon nekem .Megvalosithato ötleteket várok.
Konkrétan milyen erősítésre gondolsz? Mennyi növekedést szeretnél, mennyit akarsz ráfordítani!
Ez atolfüg .Konkrétan nemtudom de halottam márolyat ugyan eböl amotorbol a mostani 82 helyet 120 is kihoztak.Apénzt meg meg dumáljuk.
Nem fel ujjitani akarok ,te buta .TUNNINGOLNI.

Nekünk van egy ilyen motorral szerelt Kadett-unk. Bár az csak 4 sebességes, de gyorsulásban ott van! Az új 1.6-os Astránkat simán ott hagyom vele!
Egyébként sünbalázs szerintem nem érdemes túl sokat költeni rá! Én a helyedben max egy direkt-szűrőt tennék rá, középső és hátsó dob csere, plussz katalizátor ki (vizsgára vissza be)! Szerintem többet nem érdemes ráfordítani! Ha egy GSI Astrád lenne, akkor más volna a helyzet! (Ez egy válasz X üzenetére (2007. 02. 19. hétfő 19:06), amit ide kattintva olvashatsz)
2007. 02. 19. hétfő 19:06
Egyébként sünbalázs szerintem nem érdemes túl sokat költeni rá! Én a helyedben max egy direkt-szűrőt tennék rá, középső és hátsó dob csere, plussz katalizátor ki (vizsgára vissza be)! Szerintem többet nem érdemes ráfordítani! Ha egy GSI Astrád lenne, akkor más volna a helyzet! (Ez egy válasz X üzenetére (2007. 02. 19. hétfő 19:06), amit ide kattintva olvashatsz)
Törölt felhasználó (69371)

Konkrétan milyen erősítésre gondolsz? Mennyi növekedést szeretnél, mennyit akarsz ráfordítani!
az 84 LE amiről Te beszélsz és az 16 szelepes 1.4-es SE! Ebből nagyon kevés (relatíve) készült! Most akkor 8 vagy 16 szelepes? Mert 95' alatti évjáratú 1.4 esek voltak 8 szelepesek és 60 LE-sek! 95'-től voltak a 16 szelepes 60 lovasak és a 84 lovasak!
Köszi .DE valam konkrétabragondoltam.(de azért jo fej vagy)
Rosszul tudod ez 14 es ( 8 szelepes 60 kw os a 16 szelepes az 64v66 ez tutko ittvan elötem a gép könyveja és 96 os évjáratu)
Mi kell ettől konkrétabb? Márkát is mondjak?
Ja a 3 vagy 4 polusú tuninggyertyákat kifelejtettem! Márka mindegy! A kipufogóba szerintem elég egy Magnum, a direkt-szűrőbe is mindegy, de 5000 HUF alatt ne vegyél!
Ja a 3 vagy 4 polusú tuninggyertyákat kifelejtettem! Márka mindegy! A kipufogóba szerintem elég egy Magnum, a direkt-szűrőbe is mindegy, de 5000 HUF alatt ne vegyél!
a 66 kW-osak (90 LE)a G-s Astrával jöttek be! Sőt kezdetben csak 75 lovasak voltak!
A kipufogot nem szivesen bántanám valami kisebb átalakitással megoldhato érdekelne a direkt szüröt már probáltam az nem igazán érezhető valami olyan kéne amit érzek is az auton mert a szürö az csak duma.(csip tunning , vélemény aki nek van ijen megéri igen nem pro kontra)
dáko Itta gép könyv elöttem 66kw az 14 es 16 szelepes.
akkor rossz gépkönyvet adtak! Vagy külföldi az autó, mert valahol teljesítmény után fizettek, mint most nálunk is! És mint pl. a VW konszern 1.9 TDI motorjai kezdetben nálunk 130 LE-sek voltak, míg Németben 105 LE-sek, mert ott teljesítmény adózás van! Nálunk az összes 105 LE-s dízeleket a szervízekben ki tudják chip-peltetni és máris 130 lovacska van! sőt sok helyen ha új autóként vetted ezt ingyen megcsinálták! de sokan nem tudtak róla! HEHEHE!
(Ez egy válasz X üzenetére (2007. 02. 19. hétfő 19:34), amit ide kattintva olvashatsz)
2007. 02. 19. hétfő 19:34
Törölt felhasználó (69371)

a 66 kW-osak (90 LE)a G-s Astrával jöttek be! Sőt kezdetben csak 75 lovasak voltak!