Tuning topic (autók, motorok, csajok)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!

Az eddigi hozzászólások

... 107 108 109 110 111 ...
Sorrend: Legújabb előreLegrégebbi előre hozzászólás / oldal
#426   2007. 02. 23. péntek 21:22
oooooooo oooooooo
Nem szeretem ha hülyének néznek!Ez a kompresszor dolog gyengén végződött!
(Ez egy válasz X üzenetére (2007. 02. 23. péntek 21:17), amit ide kattintva olvashatsz)
Törölt felhasználó (69371)
2007. 02. 23. péntek 21:17
nem nagyteljesítményű kompreszorra gondoltam!
#425   2007. 02. 23. péntek 21:20
oooooooo oooooooo
Az elektronika akkor tud pluszt adni,ha át van programozva!Alapban nincs ekkora intervalluma!Te olcsóbb megoldásként említetted a szívócső toldását,vagy nem?A szívócső hossza semmit sem befolyásol a pillangószelep és a légszűrő között.A szívócsőhossz a pillangószelep és a szelepek között lényeges/ezért használnak változót-nyomaték/
(Ez egy válasz X üzenetére (2007. 02. 23. péntek 21:13), amit ide kattintva olvashatsz)
Törölt felhasználó (69371)
2007. 02. 23. péntek 21:13
nem a többlet levegőt kell kompenzálni, pont ez a lényeg! akkor felesleges lenne a szűrőcsere! ha több levegő jut a motorba, akkor az elektronika ezt érzékeli és több üzemanyagot ad hozzá!
a lényeg az, hogy egy adott intervallumot kell nézni! ha a levegőnek hosszabb utat kell megtenni, és a motor nagyobb levegő mennyiséget kíván, akkor ennek az út növelésével folythatunk a teljesítményen, de nem annyit mintha a gyári szűrő lenne bent! hisz írtam, hogy kicsi a teljesítmény növekedés, inkább nyomaték és rugalmasság lesz érezhetően jobb. Több kocsit vezettem már úgy, hogy derekt-szűrővel és gyárival! hidd el van különbség!

gondolod, hogy a DTM-es kocsiknál gyári benzinpumpát használnak?!
#424   2007. 02. 23. péntek 21:20
X Törölt felhasználó (69371)
tudod melyik az elektromos kompresszor? amit a szivargyújtóra teszel és felfújja a kereket! nyes nyes nyes
(Ez egy válasz X üzenetére (2007. 02. 23. péntek 21:17), amit ide kattintva olvashatsz)
Törölt felhasználó (69371)
2007. 02. 23. péntek 21:17
nem nagyteljesítményű kompreszorra gondoltam!
#423   2007. 02. 23. péntek 21:17
X Törölt felhasználó (69371)
nem nagyteljesítményű kompreszorra gondoltam!
(Ez egy válasz oooooooo üzenetére (2007. 02. 23. péntek 21:13), amit ide kattintva olvashatsz)
2007. 02. 23. péntek 21:13
"elektromos kompresszor"-ha valaki látott már kompresszort hajtó szíjat,az tudhatja,hogy egy feltöltőkompresszor energiaigénye akkora amit egy autón nem lehet kiszolgálni elektromos úton.
#422   2007. 02. 23. péntek 21:13
X Törölt felhasználó (69371)
nem a többlet levegőt kell kompenzálni, pont ez a lényeg! akkor felesleges lenne a szűrőcsere! ha több levegő jut a motorba, akkor az elektronika ezt érzékeli és több üzemanyagot ad hozzá!
a lényeg az, hogy egy adott intervallumot kell nézni! ha a levegőnek hosszabb utat kell megtenni, és a motor nagyobb levegő mennyiséget kíván, akkor ennek az út növelésével folythatunk a teljesítményen, de nem annyit mintha a gyári szűrő lenne bent! hisz írtam, hogy kicsi a teljesítmény növekedés, inkább nyomaték és rugalmasság lesz érezhetően jobb. Több kocsit vezettem már úgy, hogy derekt-szűrővel és gyárival! hidd el van különbség!

gondolod, hogy a DTM-es kocsiknál gyári benzinpumpát használnak?!
(Ez egy válasz oooooooo üzenetére (2007. 02. 23. péntek 21:02), amit ide kattintva olvashatsz)
2007. 02. 23. péntek 21:02
Ez így nem o.k.A többletlevegőt/kissebb vákum/ ezzel nem tudod kompenzálni!/mármint a hosszabb csővel,lehet akár 5 méter ,ez egy folyamatos áramlás értsd meg/
#421   2007. 02. 23. péntek 21:13
oooooooo oooooooo
"elektromos kompresszor"-ha valaki látott már kompresszort hajtó szíjat,az tudhatja,hogy egy feltöltőkompresszor energiaigénye akkora amit egy autón nem lehet kiszolgálni elektromos úton.
#420   2007. 02. 23. péntek 21:03
oooooooo oooooooo
Sport benzinpumpa? smile smile smile Lehet hogy van a piacon,de átbaszás-értelmetlenség!
(Ez egy válasz X üzenetére (2007. 02. 23. péntek 21:01), amit ide kattintva olvashatsz)
Törölt felhasználó (69371)
2007. 02. 23. péntek 21:01
De a nagyobb benzinnyomást nagyobb teljesítményű sport benzinpumpával lehet elérni! Csak nem részleteztem annyira. Akit annyira érdekel, az úgyis utána jár a részletekben, meg a tuningolással foglalkozó cégek úgyis felvilágosítják a laikus embert!
#419   2007. 02. 23. péntek 21:02
oooooooo oooooooo
Ez így nem o.k.A többletlevegőt/kissebb vákum/ ezzel nem tudod kompenzálni!/mármint a hosszabb csővel,lehet akár 5 méter ,ez egy folyamatos áramlás értsd meg/
(Ez egy válasz X üzenetére (2007. 02. 23. péntek 20:57), amit ide kattintva olvashatsz)
Törölt felhasználó (69371)
2007. 02. 23. péntek 20:57
Na a szívócső hossza nem mindegy! Elmagyarázom. Ha direkt-szűrőt teszel fel, akkor a levegő útját nem akadályozza annyira, mint a gyári szűrő! Azaz hamarabb ér a levegő a tett színhelyére! Ilyenkor a drágább megoldás az, hogy az elektronikában módosítanak a programon! Az olcsób az, hogy egy számítás alapján (amit korábban kikisérleteztek) hosszabb csövet tesznek a pillangószelep és a direkt-szűrő közé!
#418   2007. 02. 23. péntek 21:01
X Törölt felhasználó (69371)
De a nagyobb benzinnyomást nagyobb teljesítményű sport benzinpumpával lehet elérni! Csak nem részleteztem annyira. Akit annyira érdekel, az úgyis utána jár a részletekben, meg a tuningolással foglalkozó cégek úgyis felvilágosítják a laikus embert!
(Ez egy válasz oooooooo üzenetére (2007. 02. 23. péntek 20:55), amit ide kattintva olvashatsz)
2007. 02. 23. péntek 20:55
"a motor üzemanyagellátásának javítása céljából megnövelhetjük a benzinnyomást"-teljesen hibás!A benzinpumpa 3-4 szeres tartalékkal dolgozik /mennyiségre/,ezt növelni értelmetlen dolog,sőt /nyomásnövelés/az injektorfej tönkretételéhez a legrövidebb út.
#417   2007. 02. 23. péntek 20:57
X Törölt felhasználó (69371)
Na a szívócső hossza nem mindegy! Elmagyarázom. Ha direkt-szűrőt teszel fel, akkor a levegő útját nem akadályozza annyira, mint a gyári szűrő! Azaz hamarabb ér a levegő a tett színhelyére! Ilyenkor a drágább megoldás az, hogy az elektronikában módosítanak a programon! Az olcsób az, hogy egy számítás alapján (amit korábban kikisérleteztek) hosszabb csövet tesznek a pillangószelep és a direkt-szűrő közé!
(Ez egy válasz oooooooo üzenetére (2007. 02. 23. péntek 20:49), amit ide kattintva olvashatsz)
2007. 02. 23. péntek 20:49
"érdemes mindennek utánajárni"-erre gondoltál?Vagy hol az írásodban a megoldás én nem találom?"mennyi idő alatt jut a levegő a szelepekhez,ha túl korán az sem mindíg jó"-ez a mondat teljesen értelmezhetetlen,a szelepek adagolják a levegőt a motornak,mi az hogy túl korán jut oda?Mihez képest jut korán?A szelepekig az áramlás folyamatos itt nincs korai vagy későbbi időpont!
#416   2007. 02. 23. péntek 20:55
oooooooo oooooooo
"a motor üzemanyagellátásának javítása céljából megnövelhetjük a benzinnyomást"-teljesen hibás!A benzinpumpa 3-4 szeres tartalékkal dolgozik /mennyiségre/,ezt növelni értelmetlen dolog,sőt /nyomásnövelés/az injektorfej tönkretételéhez a legrövidebb út.
(Ez egy válasz X üzenetére (2007. 02. 23. péntek 20:25), amit ide kattintva olvashatsz)
Törölt felhasználó (69371)
2007. 02. 23. péntek 20:25
...folytatás...


Turbós motornál könnyebb dolgunk van, itt elég megnövelni a turbónyomást, vagy felszerelhetünk nagyobb turbót is, de figyelni kell arra, a nagyobb turbónyomás nagyobb hőterheléssel is jár, ami könnyen a kárunkra vállhat. Nagyobb intercooler beszerelésével további lóerőket szabadíthatunk fel, mivel a hidegebb levegő sűrűsége nagyobb, és jobban sűríthető is.

A szívó motorok is elég sok lehetőséget rejtenek magukban a tunigolásra. Először talán ejtsünk szót a hengerfej módosításáról. Felpolírozhatjuk a hengerfejet, kibővíthetjük a hengerfej járatait, nagyobb, könnyebb (titán) szelepeket, erősebb szeleprugókat használhatunk. Beszerezhetünk sportvezérműtengelyt, ami a szelepek nyitási paramétereit változtatja és jótékony hatását a magasabb fordulat-számtartományban fejti ki. Ezen kívűl felpolírozhatjuk a szívósor járatait, vagy kicserélhetjük a szívósort is, olyanra amely hengerenkénti pillangószelepet tartalmaz, és amelyben más a szívócsonkok hossza is. A motor üzemanyag-ellátásának javítása céljából megnövelhetjük a benzinnyomást is

További lehetőség a mozgó alkatrészek - főtengely, hajtókarok, lendkerék, dugattyúk -könnyítése: ehhez egyes gyártók kínálnak könnyebb, erősebb anyagból készített alkatrészeket.

Ugyanezeket az átalakításokat elvégezhetjük turbómotoroknál is. Fontos, hogy úgy érhetjük el a legjobb hatást, ha mindezen módosításokhoz hozzáigazítjuk a motorvezérlő elektronikát. Azt viszont, ne felejtsük el, hogy a komolyabb beavatkozások káros hatással vannak az élettartamra, mérlegeljünk, mielőtt bármihez is hozzáfogunk.
#415   2007. 02. 23. péntek 20:49
oooooooo oooooooo
"érdemes mindennek utánajárni"-erre gondoltál?Vagy hol az írásodban a megoldás én nem találom?"mennyi idő alatt jut a levegő a szelepekhez,ha túl korán az sem mindíg jó"-ez a mondat teljesen értelmezhetetlen,a szelepek adagolják a levegőt a motornak,mi az hogy túl korán jut oda?Mihez képest jut korán?A szelepekig az áramlás folyamatos itt nincs korai vagy későbbi időpont!
(Ez egy válasz X üzenetére (2007. 02. 23. péntek 19:26), amit ide kattintva olvashatsz)
Törölt felhasználó (69371)
2007. 02. 23. péntek 19:26
Sportlégszűrők


A motortuning legelső lépése és a legegyszerűbb módja a sportlégszűrő használata. Ezeknek két változata létezik, a sportlégszűrő-betétek és a direktszűrők. A betétszűrőt a gyári légszűrőbetét helyére kell tenni, ezt akárki meg tudja csinálni akár otthon is. A direktszűrő beszerelése kicsit macerásabb. A gyári légszűrőházat ki kell operálni a motortérből, és az erre csatlakozó csonkra kell a szűrőt felerősíteni. Néhány autótípusnál egy kis problémát szokott okozni a légmennyiségmérő, ami a légszűrőháznál szokott csücsülni, egy kis ügyeskedéssel túl lehet járni a gyártók eszén. Más típusoknál maga a beszerelés ütközik akadályokba (tipikus a "nem tudom hova feltenni" probléma), de egy kis szereléssel, kreativitással itt is sikerrel járhatunk. Sok szerelő nem szeret bajlódni az ilyen buktatókkal és inkább azt mondja, hogy ebbe az autóba nem lehet beszerelni, vagy azt, hogy nem javasolja, mert árt a motornak. Ilyenkor egyszerűen másik szerelőt kell keresni, de mindenképp olyat, aki otthon van az adott típusú autó szerelésében, mivel a művelet sok esetben azért többről szól annál, hogy a régit leveszem, az újat rárakom. Egy autó motorjának kifejlesztésekor a levegő felvételének és szűrésének rendszerét is pontos mérések, tesztek eredményei szerint alakítják ki úgy, ahogy az gyári állapotában kinéz. Sok esetben nem mindegy például, hogy mennyi idő alatt jut a levegő a szelepekhez - ha túl korán az sem mindig jó! Érdemes tehát mindennek utánajárni mielőtt ilyesmibe fogunk.

A sportlégszűrők előnye, hogy 40-50%-kal több levegőt képesek átengedni mint a hagyományos papírszűrők. A nagyobb levegő áteresztő képességüket a működési elvüknek köszönhetik: míg a papírszűrők apró pórusaikkal szűrnek, a sportlégszűrök anyaga több réteg textilháló, amelyek két réteg fémháló közt helyezkednek el. Ebben az esetben a textilre felvitt olajfilm szűri meg a levegőt. Szűröképességük ugyan picivel gyengébb mint a papírszűrőknek (de még így is megfelel az autógyárak követelményeinek), viszont több levegőt kap a motor. Valamit valamiért. Másik előnye az örök élettartam: cserélni ezeket a szűrőket már nem kell, viszont gyakran kell őket tisztítani. Erre a célra speciális mosófolyadékot és olajzó szettet vásárolhatunk. A gyártók általában 10e km-es ciklust ajánlanak a betétszűrőkre, és 7-8e km-t a direktszűrőkre. Személyes tapasztalatom szerint sűrűbb tisztítást mindenképpen megéri, betétekre 6-8 ezer km, direktszűrökre 5 ezer km, de ezt módosíthatja a szűrő állapota is.
#414   2007. 02. 23. péntek 20:46
X Törölt felhasználó (69371)
A gumikról


A gumiabroncsok a legfontosabb alkatrészek azok közül, amelyek meghatározzák autónk úttartási jellemzőit. Azt valószínűleg már mindenki tudja, hogy a kopott gumikat cserélni kell, viszont nem csak ez az egy dolog az, amiért erre sor kerülhet: a gumiabroncs minősége és anyagának frissessége a két fő összetevő, amelyek együttesen eredményezik a autónk jó és erős tapadását: ezért is különösen fontos a vezetési stílusunknak megfelelő gumik gondos megválasztása.

A minőségi gumik hamarabb elkopnak, mint az autóhoz gyárilag kapott téli-nyári radiálok, ráadásul sokkal drágábbak is, viszont tény, hogy jó kinézetük mellett remek tapadást is biztosítanak a precíz, nagy sebességű vezetéshez. Ha tuningolt autód van, vagy ha csak a régi gumik cseréjével akarod kezdeni az tuningot, a legjobb választás egy garnitúra 40-es vagy 45-ös profilú gumi. Ez a választás csak pénztárca szempontjából előnytelen, mivel minél alacsonyabb profilú "peresebb" gumit választunk, annál többet kell majd érte fizetni - és ne feledjük ezekhez legtöbbször már új felnik is dukálnak, itt pedig a határ megint csak a csillagos ég. Mindenesetre, ha szépet akarunk, 55-ösnél semmiképpen nem szabad nagyobbat venni.

Ha gumit nézünk autónkra, óhatatlanul bele fogunk futni egy, a gumi paramétereit leíró karakterláncba, ami egy újszülött számára nem mindig feltétlenül egyértelmű. Ezeket a nevezetes számokat és betűket minden esetben megtalálhatjuk gumink oldalfalán is.
#413   2007. 02. 23. péntek 20:45
X Törölt felhasználó (69371)
...folytatás...


Nézzük például a következőt:
P 205/50V15.
Mit jelentenek ezek?

1. Az első betű, "P" az angol "Passenger Car"-t azaz személyautó-t jelenti.

2. Az első szám, "205" a gumi szélességét jelöli, milliméterben, tehát esetünkben ez egy 20,5 centis darab.

3. A második szám az, amit általában tévesen szoktak értelmezni, mivel sok ember úgy gondolja, ez is valamiféle hosszt vagy távolságot jelöl mm-ben vagy cm-ben. Ők bizony tévednek. Ez egy arányszám, ami a gumi oldalfalának arányát jelzi a gumi szélességéhez viszonyítva. Esetünkben tehát az oldalfal magassága a 205 mm 50%-a, azaz 102,5 mm. Laikusok számára szintén megtévesztő lehet, hogy ez a magasság, főleg peresebb gumiknál egyáltalán nem tűnik annyinak, mint amennyit így gyorsan kiszámolunk: ez azért fordulhat elő, mert ez a szám a gumi teljes magassága, tehát bele van számolva az a része is, amit a felni eltakar belőle.

4. Most következik a legfontosabb rész: a sebességi besorolás. Az imént tárgyalt arányszámot követő betű jelzi azt a maximális sebességet, amit a gumi egy rövid időre még el tud viselni, persze, csak ha megfelelően fel van fújva. A leggyakoribb besorolásokat és betűjeleit az alábbi táblázat mutatja.

Q - max. 160 km/h

R - max. 170 km/h

S - max. 180 km/h

T - max. 190 km/h

U - max. 200 km/h

H - max. 210 km/h

V - max. 240 km/h

Z - 240 km/h felett

W - max. 270 km/h

Y - max. 300 km/h


Általában, minél magasabb a gumi sebességi besorolása, annál inkább ellenáll a súrlódásból felépülő hőnek, így jobb tapadást és stabilitást biztosít autónknak. Ezáltal sokkal határozottabban tudunk majd kanyarodni, fékezni és gyorsítani. A sebességi besorolásból általános képet kaphatunk egy gumi karakterisztikájáról: míg egy családi autó alá "S"-esnél kár jobb gumit tenni, addig egy Ferrarira már "Z" besorolású kell. Azt még hozzá kell tenni, a magasabb besorolású gumik mindig drágábbak és rövidebb élettartamúak, mint alacsonyabb jelzőszámú társaik.

5. Az utolsó "R" betű a gumi "Radiál" mintázatára utal.

6. Az utolsó szám pedig a felni átmérőjét jelzi (inchben), amire a gumi passzol. Esetünkben tehát ez egy 15 inches felni.

Végezetül mindig ügyeljünk a keréknyomásra! Mind a túl alacsony mind a túl magas nyomás (a rengeteg egyéb mellékhatás mellett) messzemenően csökkenti a gumik élettartamát és rontja a menetstabilitást. Ezeken pedig akár az életünk is múlhat...
#412   2007. 02. 23. péntek 20:37
X Törölt felhasználó (69371)
A futómű tuningja


Az autógyártók járműveik futóművének tervezésekor többféle szempontot vesznek figyelembe, mint például élettertam, költségek, kényelem, stabilitás és az átlag vásárló igényei. Ezen tényezők ésszerű kompromisszumaként születik meg járműveink futóműve. Ha növelni szeretnénk kedvenc járgányunk irányíthatóságát és kanyarstabilitását, akkor az gyárakkal ellentétben más irányú kompromisszumokat vagyunk kénytelenek kötni. Ha jelentősen megnöveltük autónk teljesítményét, mindenképpen szükség van a futómű megerősítésére, hogy biztonságosabban autózhassunk. A futóműtuning több részből tevődik össze:



fékrendszer megerősítése
(komolyabb motortuningnál elengedhetetlen)
sportrugók
sportgátlók
toronymerevítők
nagyobb felnik és szélesebb, peresebb gumik

Ha valaki csak a kanyarsebességet szeretné picit növelni, de nem akar kényelméből engedni, akkor elég csak nagyobb kerekeket és szélesebb, peresebb gumikat rakni a kocsi alá, ilyenkor nem utolsó szempont az esztétika sem. A kisebb oldalfalú gumi kevésbé deformálódik kanyarban, kisebb a kúszása, valamint a szélesebb gumival növelhető a tapadás száraz uton, következésképpen nagyobb kanyarsebességet érhetünk el.

Következő lépés a sportrugók és gátlók beszerelése. Ezekkel lejjeb helyezhető az autók súlypontja és keményebb lesz a lengéscsillapító csillapítása is, amely csökkenti a karosszéria billegéseit. Így nagy mértékben tudjuk növelni a kanyarsebességet és jobban tudunk manőverezni is. Nem szabad elfelejteni jótékony hatását a hosszirányú billegés csökkentésére, amely kifejezetten előnyös fékezéskor és gyorsításkor.

A karosszéria merevségét toronymerevítők segítségével növelhetjük, amely szintén jó hatással van a stabilitásra.
Figyelembe kell venni azt is, hogy a merevség megnövelése és a nagyobb kanyarsebesség megnöveli a futómű alkatrészeinek igénybevételét, amely káros hatással van az élettartamra, valamint a keményebb csillapítás következtében jelentősen veszíthetünk kényelmünkből is.

A gyártók kínálatában szerepelnek még állítható magasságú és keménységű futóműveket, amelyekkel az aktuális igényeinkhez alakíthatjuk futóművünk karakterisztikáját. Hátránya viszont az, hogy ezekhez mélyen a pénztárcába kell nyúlni.

Ezeket mindig vegyük figyelembe és próbáljunk meg ésszerű kompromisszumokat kötni mielőtt bármihez is hozzáfognánk.

Végére hagytam a fékek átalakítását, amellyel sokkal biztonságosabban autózhatunk. Első lépés lehet sport fékbetétek és sport féktárcsák beszerelése, dobfék esetén tárcsafékre való átalakítás. Nagyobb mértékű teljesítmény növelésnél mindenképpen szükséges nagyobb átmérőjű, lyuggatott, belső hűtésű tárcsák és nagyobb teljesítményű munkahengerrel ellátott féknyergek beszerelése.

Ne felejtsünk el utánajárni, hogy milyen engedélyek szükségesek az átalakításokhoz, hogy legálisan közlekedhessünk, és mindenképpen őrizzük meg a műbizonylatokat, amelyeket az alkatrészekhez kapunk.
#411   2007. 02. 23. péntek 20:26
X Törölt felhasználó (69371)
A motortuningról


A motor teljesítményének növelésére számtalan lehetőség kínálkozik. Mivel a tuningolásnak ez a legkomplexebb területe és szorosan össze is függenek a lehetőségek, ezért a komolyabb részletekre csak későbbi írásainkban térünk ki, itt csak öszefoglaló jelleggel említenénk meg a lehetőségeket.

A motortuning legegyszerűbb és legnépszerűbb módjai módjai a sportlégszűrő, sportgyertya beszerelése és a chiptuning.

A sportlégszűrő több levegőt szolgáltat a motor számára, a sportgyertya segítségével pedig tökéletesebbé tehető az égés. A teljesítménynöveléshez elengedhetetlen a többletlevegő és a nagyobb energiájú szikra. Ezekkel maximum néhány %-os teljesítménynövekedés érhető el, de a későbbiekben mindenképp szükség van rájuk.

A chiptuning segítségével is találhatunk plusz pacikat a motorban. Ez a motorvezérlő szoftver módosítását takarja, ami elég sok lehetőséget rejt magában, viszont a teljesítménynövekedés mértéke nagyban függ a motor típusától. Szívómotoroknál általában 8-12%, turbómotoroknál akár 30-40%-os növekedés is elérhető. Az autósok többsége általában meg is elégszik ennyivel.

Ha pedig nem, következhetnek a komolyabb átalakítások.
Nagyobb mennyiségű levegő szállítására nyújt megoldást a szívómotorok turbóval, vagy kompresszorral való ellátása. Több levegőhöz több benzin is adagolható, így nagy mértékben növelhető a teljesítmény. A turbó felszerelése igen költséges mutatvány, hiszen ehhez szinte az egész motort át kell alakítani. Az elektromos kompresszor felszerelése kicsit egyszerűbb és olcsóbb, de még ez is elég költségigényes.
#410   2007. 02. 23. péntek 20:25
X Törölt felhasználó (69371)
...folytatás...


Turbós motornál könnyebb dolgunk van, itt elég megnövelni a turbónyomást, vagy felszerelhetünk nagyobb turbót is, de figyelni kell arra, a nagyobb turbónyomás nagyobb hőterheléssel is jár, ami könnyen a kárunkra vállhat. Nagyobb intercooler beszerelésével további lóerőket szabadíthatunk fel, mivel a hidegebb levegő sűrűsége nagyobb, és jobban sűríthető is.

A szívó motorok is elég sok lehetőséget rejtenek magukban a tunigolásra. Először talán ejtsünk szót a hengerfej módosításáról. Felpolírozhatjuk a hengerfejet, kibővíthetjük a hengerfej járatait, nagyobb, könnyebb (titán) szelepeket, erősebb szeleprugókat használhatunk. Beszerezhetünk sportvezérműtengelyt, ami a szelepek nyitási paramétereit változtatja és jótékony hatását a magasabb fordulat-számtartományban fejti ki. Ezen kívűl felpolírozhatjuk a szívósor járatait, vagy kicserélhetjük a szívósort is, olyanra amely hengerenkénti pillangószelepet tartalmaz, és amelyben más a szívócsonkok hossza is. A motor üzemanyag-ellátásának javítása céljából megnövelhetjük a benzinnyomást is

További lehetőség a mozgó alkatrészek - főtengely, hajtókarok, lendkerék, dugattyúk -könnyítése: ehhez egyes gyártók kínálnak könnyebb, erősebb anyagból készített alkatrészeket.

Ugyanezeket az átalakításokat elvégezhetjük turbómotoroknál is. Fontos, hogy úgy érhetjük el a legjobb hatást, ha mindezen módosításokhoz hozzáigazítjuk a motorvezérlő elektronikát. Azt viszont, ne felejtsük el, hogy a komolyabb beavatkozások káros hatással vannak az élettartamra, mérlegeljünk, mielőtt bármihez is hozzáfogunk.
#409   2007. 02. 23. péntek 20:16
X Törölt felhasználó (69371)
azért ha alaposan elolvasod látod, hogy mi lehet a megoldás arra, amit Te problémaként vetsz fel!
(Ez egy válasz oooooooo üzenetére (2007. 02. 23. péntek 19:57), amit ide kattintva olvashatsz)
2007. 02. 23. péntek 19:57
A motornak hajszál pontos levegő-benzin keverékre van szüksége,ebben egyetérthetünk.Ha a szűrő ellenállása csökken /sportlégszűrő/,hogy marad a keverék aránya optimális?Felhigul a benzin levegő keverék,karburátoros autónál ez teljesítmény csökkenéssel jár.Komolyabb verdánál igaz hogy ezt érzékeli a légmennyiségmérő,de ekkora változást nem tud kompenzálni az elektronika,indítási nehézségek-és csökkenő teljesítmény ismét,mert az elektronika folyamatosan hibaelhárítást végez,a normális működés helyett.Én motorokat szerelek tapasztalataim negatívak a sportlégszűrőkkel.Csak akkor növelheti a teljesítményt szerintem,ha növeljük a fúvókák méretét/karburátor/,vagy a befecskendezett üzemanyag mennyiségét,a légszűrővel párhuzamosan.Turbós autónál a turbó élettartama nagyon függ a légszűrőtől.A sportlégszűrők nem szűrik olyan jól a levegőt mint a gyáriak,mert ott nem az élettartam az elsődleges.Én mindenkit óva-intenék attól hogy turbós autóba sportlégszűrőt szereljen!Tudom mivel nő a szivás-zaja ezt sokan teljesítménynövekedésként élik meg,azért a fékpadi méréseknél letörne a lelkesedésük.Lehet sportlégszűrővel teljesítményt növelni,de egymagában ez nem működik!
#408   2007. 02. 23. péntek 20:01
X Törölt felhasználó (60564)
Klikkelj a normál/tömörített mérethez
#407   2007. 02. 23. péntek 19:57
oooooooo oooooooo
A motornak hajszál pontos levegő-benzin keverékre van szüksége,ebben egyetérthetünk.Ha a szűrő ellenállása csökken /sportlégszűrő/,hogy marad a keverék aránya optimális?Felhigul a benzin levegő keverék,karburátoros autónál ez teljesítmény csökkenéssel jár.Komolyabb verdánál igaz hogy ezt érzékeli a légmennyiségmérő,de ekkora változást nem tud kompenzálni az elektronika,indítási nehézségek-és csökkenő teljesítmény ismét,mert az elektronika folyamatosan hibaelhárítást végez,a normális működés helyett.Én motorokat szerelek tapasztalataim negatívak a sportlégszűrőkkel.Csak akkor növelheti a teljesítményt szerintem,ha növeljük a fúvókák méretét/karburátor/,vagy a befecskendezett üzemanyag mennyiségét,a légszűrővel párhuzamosan.Turbós autónál a turbó élettartama nagyon függ a légszűrőtől.A sportlégszűrők nem szűrik olyan jól a levegőt mint a gyáriak,mert ott nem az élettartam az elsődleges.Én mindenkit óva-intenék attól hogy turbós autóba sportlégszűrőt szereljen!Tudom mivel nő a szivás-zaja ezt sokan teljesítménynövekedésként élik meg,azért a fékpadi méréseknél letörne a lelkesedésük.Lehet sportlégszűrővel teljesítményt növelni,de egymagában ez nem működik!
(Ez egy válasz X üzenetére (2007. 02. 23. péntek 19:26), amit ide kattintva olvashatsz)
Törölt felhasználó (69371)
2007. 02. 23. péntek 19:26
Sportlégszűrők


A motortuning legelső lépése és a legegyszerűbb módja a sportlégszűrő használata. Ezeknek két változata létezik, a sportlégszűrő-betétek és a direktszűrők. A betétszűrőt a gyári légszűrőbetét helyére kell tenni, ezt akárki meg tudja csinálni akár otthon is. A direktszűrő beszerelése kicsit macerásabb. A gyári légszűrőházat ki kell operálni a motortérből, és az erre csatlakozó csonkra kell a szűrőt felerősíteni. Néhány autótípusnál egy kis problémát szokott okozni a légmennyiségmérő, ami a légszűrőháznál szokott csücsülni, egy kis ügyeskedéssel túl lehet járni a gyártók eszén. Más típusoknál maga a beszerelés ütközik akadályokba (tipikus a "nem tudom hova feltenni" probléma), de egy kis szereléssel, kreativitással itt is sikerrel járhatunk. Sok szerelő nem szeret bajlódni az ilyen buktatókkal és inkább azt mondja, hogy ebbe az autóba nem lehet beszerelni, vagy azt, hogy nem javasolja, mert árt a motornak. Ilyenkor egyszerűen másik szerelőt kell keresni, de mindenképp olyat, aki otthon van az adott típusú autó szerelésében, mivel a művelet sok esetben azért többről szól annál, hogy a régit leveszem, az újat rárakom. Egy autó motorjának kifejlesztésekor a levegő felvételének és szűrésének rendszerét is pontos mérések, tesztek eredményei szerint alakítják ki úgy, ahogy az gyári állapotában kinéz. Sok esetben nem mindegy például, hogy mennyi idő alatt jut a levegő a szelepekhez - ha túl korán az sem mindig jó! Érdemes tehát mindennek utánajárni mielőtt ilyesmibe fogunk.

A sportlégszűrők előnye, hogy 40-50%-kal több levegőt képesek átengedni mint a hagyományos papírszűrők. A nagyobb levegő áteresztő képességüket a működési elvüknek köszönhetik: míg a papírszűrők apró pórusaikkal szűrnek, a sportlégszűrök anyaga több réteg textilháló, amelyek két réteg fémháló közt helyezkednek el. Ebben az esetben a textilre felvitt olajfilm szűri meg a levegőt. Szűröképességük ugyan picivel gyengébb mint a papírszűrőknek (de még így is megfelel az autógyárak követelményeinek), viszont több levegőt kap a motor. Valamit valamiért. Másik előnye az örök élettartam: cserélni ezeket a szűrőket már nem kell, viszont gyakran kell őket tisztítani. Erre a célra speciális mosófolyadékot és olajzó szettet vásárolhatunk. A gyártók általában 10e km-es ciklust ajánlanak a betétszűrőkre, és 7-8e km-t a direktszűrőkre. Személyes tapasztalatom szerint sűrűbb tisztítást mindenképpen megéri, betétekre 6-8 ezer km, direktszűrökre 5 ezer km, de ezt módosíthatja a szűrő állapota is.
 
... 107 108 109 110 111 ...
Sorrend: Legújabb előreLegrégebbi előre hozzászólás / oldal

A téma adatai

Nyitás ideje: 2007. 02. 09. péntek
Üzenetek: 2586db
Utolsó üzenet: 2012. 11. 05. hétfő
 

Hírek

tegnap 20:03
2025.  július 11-13: Nyári GG tali Cseteseknek és Fórumosoknak Kedves GG csetesek és Fórumozók! Egy újabb ismerkedési lehetőség! A nagy érdeklődésre való tekintettel, idén 16. alkalommal kerül megrendezésre a GG személyes cset, -és Fórum találkozó. A találkozó időpontja: 2025. július 11-13. (3 nap, 2... Tovább
2025. 01. 22. szerda 12:25
Szexjelentetekkel díszített kocsit találtak Pompejiben Krisztus után 79-ben megsemmisítő természeti katasztrófa tette a földdel egyenlővé Pompeji városát, a Vezúv kitörése 3000 emberi életet követelt. Mára Pompeji a világ egyik legegyedülállóbb régészeti helyszínévé vált, és évente kétmillió... Tovább
2024. 12. 15. vasárnap 14:30
Új VIP vásárlási felület Kedves felhasználók! Szeretnénk tájékoztatni titeket, hogy megújult a VIP vásárlási felület. Aki az előzőhöz volt szokva, neki elsőre idegennek tűnhet, de használjátok ezt is bátran a továbbiakban. Itt már tudtok Apple Pay-jel, és Google Pay-jel is... Tovább

Válts VIP tagságot! VIP infó

Válassz az alábbi csomagok közül:
Alap
30 nap
2 985 Ft *
VIP-et váltok!
 Bankkártyás, egyszeri díj
Bronz
90 nap
6 766 Ft *
VIP-et váltok!
 Bankkártyás, egyszeri díj
megtakarítás:
1 hónap
Ezüst
180 nap
11 542 Ft *
VIP-et váltok!
 Bankkártyás, egyszeri díj
megtakarítás:
2 hónap
A legjobb ár/érték arány!
Arany
365 nap
16 716 Ft *
VIP-et váltok!
 Bankkártyás, egyszeri díj
megtakarítás:
6 hónap
* 398 EUR/Huf árfolyammal számolva
 

GG Live magyar ÉLŐ chat!

Rosszlanyok.hu - Vidéki szexpartner kereső. Vidéki lányok. Csak valódi képek!
Erotikus Tartalom!
A GoldenGate oldalon található információk, linkek, képek és videók erotikus tartalmúak, az oldal a szexualitás témáját nyíltan, egyesek számára sértően kezeli. Amennyiben nem múltál el 18 éves, vagy a térségedben az oldal használata tilos, azaz jogszabályba vagy kötelező erejű előírásba ütközik, kérlek hagyd el az oldalt az [ MÉG NEM VAGYOK 18 ÉVES ] gombra kattintva.

Az oldalra történő belépés előtt figyelmesen olvasd el az alábbiakat, mert az [ ELMÚLTAM 18 ÉVES, ELFOGADOM ] gombra történő kattintással elfogadod a következő feltételeket:

1. Elmúltál 18 éves.
2. Semmilyen formában nem teszed lehetővé 18 évnél fiatalabb személynek a hozzáférést jelen oldal tartalmához.
3. A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban. (További információk)
4. Elfogadod az oldal felhasználási feltételeit és az adatkezelési tájékoztatót.
5. Nem tekinted meg vagy használod az oldalt olyan helyen, ahol ezzel a tevékenységgel törvényt, szabályozást, előírást, vagy helyi normát szegsz meg.
6. Az oldalt teljes mértékben saját felelősségedre látogatod.




Ez a weboldal és médiatartalmai kiskorúakra káros elemeket is tartalmaz. Amennyiben azt szeretné, hogy az Ön környezetében kiskorúak hasonló tartalmakhoz csak egyedi kód megadásával - azaz kiskorúak kizárása mellett – férjenek hozzá, kérjük használjon szűrőprogramot!
Szűrőprogram letöltése és további információk itt!