Tuning topic (autók, motorok, csajok)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!

Az eddigi hozzászólások

... 108 109 110 111 112 ...
Sorrend: Legújabb előreLegrégebbi előre hozzászólás / oldal
#406   2007. 02. 23. péntek 19:26
X Törölt felhasználó (69371)
Sportlégszűrők


A motortuning legelső lépése és a legegyszerűbb módja a sportlégszűrő használata. Ezeknek két változata létezik, a sportlégszűrő-betétek és a direktszűrők. A betétszűrőt a gyári légszűrőbetét helyére kell tenni, ezt akárki meg tudja csinálni akár otthon is. A direktszűrő beszerelése kicsit macerásabb. A gyári légszűrőházat ki kell operálni a motortérből, és az erre csatlakozó csonkra kell a szűrőt felerősíteni. Néhány autótípusnál egy kis problémát szokott okozni a légmennyiségmérő, ami a légszűrőháznál szokott csücsülni, egy kis ügyeskedéssel túl lehet járni a gyártók eszén. Más típusoknál maga a beszerelés ütközik akadályokba (tipikus a "nem tudom hova feltenni" probléma), de egy kis szereléssel, kreativitással itt is sikerrel járhatunk. Sok szerelő nem szeret bajlódni az ilyen buktatókkal és inkább azt mondja, hogy ebbe az autóba nem lehet beszerelni, vagy azt, hogy nem javasolja, mert árt a motornak. Ilyenkor egyszerűen másik szerelőt kell keresni, de mindenképp olyat, aki otthon van az adott típusú autó szerelésében, mivel a művelet sok esetben azért többről szól annál, hogy a régit leveszem, az újat rárakom. Egy autó motorjának kifejlesztésekor a levegő felvételének és szűrésének rendszerét is pontos mérések, tesztek eredményei szerint alakítják ki úgy, ahogy az gyári állapotában kinéz. Sok esetben nem mindegy például, hogy mennyi idő alatt jut a levegő a szelepekhez - ha túl korán az sem mindig jó! Érdemes tehát mindennek utánajárni mielőtt ilyesmibe fogunk.

A sportlégszűrők előnye, hogy 40-50%-kal több levegőt képesek átengedni mint a hagyományos papírszűrők. A nagyobb levegő áteresztő képességüket a működési elvüknek köszönhetik: míg a papírszűrők apró pórusaikkal szűrnek, a sportlégszűrök anyaga több réteg textilháló, amelyek két réteg fémháló közt helyezkednek el. Ebben az esetben a textilre felvitt olajfilm szűri meg a levegőt. Szűröképességük ugyan picivel gyengébb mint a papírszűrőknek (de még így is megfelel az autógyárak követelményeinek), viszont több levegőt kap a motor. Valamit valamiért. Másik előnye az örök élettartam: cserélni ezeket a szűrőket már nem kell, viszont gyakran kell őket tisztítani. Erre a célra speciális mosófolyadékot és olajzó szettet vásárolhatunk. A gyártók általában 10e km-es ciklust ajánlanak a betétszűrőkre, és 7-8e km-t a direktszűrőkre. Személyes tapasztalatom szerint sűrűbb tisztítást mindenképpen megéri, betétekre 6-8 ezer km, direktszűrökre 5 ezer km, de ezt módosíthatja a szűrő állapota is.
#405   2007. 02. 23. péntek 19:26
X Törölt felhasználó (69371)
...folytatás...


Ezekkel a szűrőkkel kb 1-2%-os teljesítmény növekedést érhetünk el, de igazából leginkább autónk rugalmasságán vehetjük észre jótékony hatását. A direktszűrő előnye a sportbetétekkel szemben, hogy még több levegőt juttathatunk a motorba, hátránya viszont az, hogy hidegebb időben nehezebben melegszik be a motor. Másik hátrány, hogy a motortérből szívja a meleg levegőt, ami ritkább, azaz oxigénben szegényebb. Célszerű azzal trükközni, hogy valamilyen módon hidegebb levegőt juttassunk a direktszűrőhöz, tehát a légszűrőt vagy minnél messzebb tenni, vagy házzal elkülöníteni a blokktól. Népszerű megoldás még a légbeömlők vágása megfelelő helyen a motorháztetőre, így a szűrő folyamatosan a kinti friss levegőből szippanthat. A sport betétszűrőnek, bár jóval kevesebb macerával jár, sok típusnál megvan az a hátránya, hogy csak nagyon kicsi áteresztő felületű szűrő építhető be. Ilyen esetekben mindenképp direktszűrőt javasolnék. A direktszűrő ezen felül még hangélményben is gazdagítja tulajdonosát, ugyanis felerősödik a szívóhang, "dögösebb lesz a kocsi hangja". Igazából a turbós járművek szeretik legjobban a sportlégszűrőket, sokkal könnyebben fel tud pörögni a turbó, igy hamarabb felépül a turbónyomás. Turbós kocsik tulajdonosait (mint jómagam) meg tudja babonázni a direktszűrőn keresztül fütyülő turbó hangja.

Sportlégszűrők használata során néhányan beszámoltak még fogyasztáscsökkenésről is (én 0,5-1 liter körülit tapasztaltam), de ez anyira nem jellemző.
#404   2007. 02. 23. péntek 19:10
oooooooo oooooooo
Klikkelj a normál/tömörített mérethez
#403   2007. 02. 23. péntek 18:15
X Törölt felhasználó (69371)




































Klikkelj a normál/tömörített mérethez
#402   2007. 02. 23. péntek 17:53
oooooooo oooooooo
Könnyen lehet,mert szolíd a külseje /nem akarok kitűnni/ ,és eddig csak jót hallottam róla.Egy sztori: A Chrysler főnőke meséli,hogy tesztelték a Chrysler-t meg a Lexust hogy milyen a zajszigetelés,egy macskát zártak be éjszakára,reggelre a Lexusban megfulladt.És mi lett az önök autójában ?-Ja-mondja a főnök- a miénk megszökött!
(Ez egy válasz 75hg üzenetére (2007. 02. 23. péntek 13:49), amit ide kattintva olvashatsz)
2007. 02. 23. péntek 13:49
Gondolom Lexusst vennél
#401   2007. 02. 23. péntek 13:49
75hg 75hg
Gondolom Lexusst vennél
(Ez egy válasz oooooooo üzenetére (2007. 02. 23. péntek 13:47), amit ide kattintva olvashatsz)
2007. 02. 23. péntek 13:47
Én is elfelejteném a mazdát hidd el pedig szeretem.Kár hogy nem lottózom!
#400   2007. 02. 23. péntek 13:47
oooooooo oooooooo
Én is elfelejteném a mazdát hidd el pedig szeretem.Kár hogy nem lottózom!
(Ez egy válasz 75hg üzenetére (2007. 02. 23. péntek 13:42), amit ide kattintva olvashatsz)
2007. 02. 23. péntek 13:42
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ
Akkor inkáb egy maserati,vagy egy mustang, esetleg egy aston martin
#399   2007. 02. 23. péntek 13:42
75hg 75hg
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ
Akkor inkáb egy maserati,vagy egy mustang, esetleg egy aston martin
(Ez egy válasz oooooooo üzenetére (2007. 02. 23. péntek 13:40), amit ide kattintva olvashatsz)
2007. 02. 23. péntek 13:40
Pedig biztos megszeretnéd !A hatoslottó jól fizet a héten.Egy életre elfelejtenéd az alfát!
#398   2007. 02. 23. péntek 13:40
oooooooo oooooooo
Pedig biztos megszeretnéd !A hatoslottó jól fizet a héten.Egy életre elfelejtenéd az alfát!
(Ez egy válasz 75hg üzenetére (2007. 02. 23. péntek 13:34), amit ide kattintva olvashatsz)
2007. 02. 23. péntek 13:34
Na ennek van stílusa de nem kombi alien
Na meg nemigazán vagyok mercipárti(se).
#397   2007. 02. 23. péntek 13:37
oooooooo oooooooo
Klikkelj a normál/tömörített mérethez
#396   2007. 02. 23. péntek 13:34
75hg 75hg
Na ennek van stílusa de nem kombi alien
Na meg nemigazán vagyok mercipárti(se).
(Ez egy válasz oooooooo üzenetére (2007. 02. 23. péntek 13:13), amit ide kattintva olvashatsz)
2007. 02. 23. péntek 13:13
Klikkelj a normál/tömörített mérethez
#395   2007. 02. 23. péntek 13:13
oooooooo oooooooo
Klikkelj a normál/tömörített mérethez
#394   2007. 02. 23. péntek 12:59
X Törölt felhasználó (69371)
nem is Te lennél, ha nem írsz ilyet! :)))
(Ez egy válasz MmePrune üzenetére (2007. 02. 23. péntek 12:57), amit ide kattintva olvashatsz)
2007. 02. 23. péntek 12:57
sokkal egyszerűbb, ha egy autószerelővel dugsz...olcsóbb és élvezetesebb
#393   2007. 02. 23. péntek 12:57
MmePrune MmePrune VIP
sokkal egyszerűbb, ha egy autószerelővel dugsz...olcsóbb és élvezetesebb
(Ez egy válasz X üzenetére (2007. 02. 23. péntek 12:12), amit ide kattintva olvashatsz)
Törölt felhasználó (7767)
2007. 02. 23. péntek 12:12
Hogyan és mivel kell a csatlakozókat lekezelni? A VW-Golfomnak párszor akadtak ilyen gondjai - mondjuk, nem gyúlt ki a helyzetjelzője - erre egyet koppantottam finom kis kacsómmal rá, rendbejött, de két hét múlva ugyanazt csinálta, mostmár a rövidfényem, az meg leoxidálódott, mondta a szerelő, aki csak megmozgatta, megkopogtatott valamit, visszatette, oszt ment....Én meg leperkáltam a leperkálnivalókat... Nos, kedves 75hg, hogyan kell?
#392   2007. 02. 23. péntek 12:54
X Törölt felhasználó (69371)
annyiból igazad van, hogy a víznek ellenáll az biztos. de magát a tüskét (érintkezőket) befújni vele nem a legjobb! előbb ez a műszerész kontakt az érintkezőkre! majd mikor csatlakoztatod utána a csatlakozó házra nem árt! valóban jól taszítja a vizet! a keróra is használom! :)))
(Ez egy válasz 75hg üzenetére (2007. 02. 23. péntek 12:50), amit ide kattintva olvashatsz)
2007. 02. 23. péntek 12:50
Nekem eddig bevált, és a fröcssenő vizet is távol tartja.
#391   2007. 02. 23. péntek 12:50
75hg 75hg
Nekem eddig bevált, és a fröcssenő vizet is távol tartja.
(Ez egy válasz X üzenetére (2007. 02. 23. péntek 12:39), amit ide kattintva olvashatsz)
Törölt felhasználó (69371)
2007. 02. 23. péntek 12:39
hát a WD-40-ben elég sok kenőanyag van! tudod a kontakt spray lényege az, hogy az oxidált érintkezőket megtisztítja, lemarja az oxid réteget róla! a magas petróleum tartalmú kontakt is pont azért nem a legjobb, mert a petróleumnak van kenése (olaj tartalma) és ugye a nagy trafókban az olaj (amit hűtésnek is használnak) szigetel is! szóval a várt kontakt hatás nem alakul ki rendesen!
#390   2007. 02. 23. péntek 12:39
X Törölt felhasználó (69371)
hát a WD-40-ben elég sok kenőanyag van! tudod a kontakt spray lényege az, hogy az oxidált érintkezőket megtisztítja, lemarja az oxid réteget róla! a magas petróleum tartalmú kontakt is pont azért nem a legjobb, mert a petróleumnak van kenése (olaj tartalma) és ugye a nagy trafókban az olaj (amit hűtésnek is használnak) szigetel is! szóval a várt kontakt hatás nem alakul ki rendesen!
(Ez egy válasz 75hg üzenetére (2007. 02. 23. péntek 12:34), amit ide kattintva olvashatsz)
2007. 02. 23. péntek 12:34
ÉN többnyire a WD40 nevű csodaszert használom ilyen célokra.Az alfánál megspékeltem azzal, hogy az érintkező hüvelybe csúszó hasított tüskét picit szétfeszítettem, így nehezebben ment össze, de az elektronok nem akadtak el. kacsint
#389   2007. 02. 23. péntek 12:34
75hg 75hg
ÉN többnyire a WD40 nevű csodaszert használom ilyen célokra.Az alfánál megspékeltem azzal, hogy az érintkező hüvelybe csúszó hasított tüskét picit szétfeszítettem, így nehezebben ment össze, de az elektronok nem akadtak el. kacsint
(Ez egy válasz X üzenetére (2007. 02. 23. péntek 12:12), amit ide kattintva olvashatsz)
Törölt felhasználó (7767)
2007. 02. 23. péntek 12:12
Hogyan és mivel kell a csatlakozókat lekezelni? A VW-Golfomnak párszor akadtak ilyen gondjai - mondjuk, nem gyúlt ki a helyzetjelzője - erre egyet koppantottam finom kis kacsómmal rá, rendbejött, de két hét múlva ugyanazt csinálta, mostmár a rövidfényem, az meg leoxidálódott, mondta a szerelő, aki csak megmozgatta, megkopogtatott valamit, visszatette, oszt ment....Én meg leperkáltam a leperkálnivalókat... Nos, kedves 75hg, hogyan kell?
#388   2007. 02. 23. péntek 12:26
X Törölt felhasználó (69371)
de kontakt spray-ből sem mindegy milyet veszel! van a műszerész (villamos) kontakt, meg az autóhoz való. szerintem ami kifejezetten autóhoz való az nem a legjobb, mert elég nagy a petróleum tartalma és nehezen párolog el. szerintem ezt a műszerész fajtát vedd, de vigyázz ne menjen nagyon a bőrödre, mert tud ám csípni és kiszárítja a bőröd!
(Ez egy válasz X üzenetére (2007. 02. 23. péntek 12:12), amit ide kattintva olvashatsz)
Törölt felhasználó (7767)
2007. 02. 23. péntek 12:12
Hogyan és mivel kell a csatlakozókat lekezelni? A VW-Golfomnak párszor akadtak ilyen gondjai - mondjuk, nem gyúlt ki a helyzetjelzője - erre egyet koppantottam finom kis kacsómmal rá, rendbejött, de két hét múlva ugyanazt csinálta, mostmár a rövidfényem, az meg leoxidálódott, mondta a szerelő, aki csak megmozgatta, megkopogtatott valamit, visszatette, oszt ment....Én meg leperkáltam a leperkálnivalókat... Nos, kedves 75hg, hogyan kell?
#387   2007. 02. 23. péntek 12:23
X Törölt felhasználó (7767)
Köszi:)
 
... 108 109 110 111 112 ...
Sorrend: Legújabb előreLegrégebbi előre hozzászólás / oldal

A téma adatai

Nyitás ideje: 2007. 02. 09. péntek
Üzenetek: 2586db
Utolsó üzenet: 2012. 11. 05. hétfő
 

Hírek

2025. 07. 08. kedd 20:03
2025.  július 11-13: Nyári GG tali Cseteseknek és Fórumosoknak Kedves GG csetesek és Fórumozók! Egy újabb ismerkedési lehetőség! A nagy érdeklődésre való tekintettel, idén 16. alkalommal kerül megrendezésre a GG személyes cset, -és Fórum találkozó. A találkozó időpontja: 2025. július 11-13. (3 nap, 2... Tovább
2025. 01. 22. szerda 12:25
Szexjelentetekkel díszített kocsit találtak Pompejiben Krisztus után 79-ben megsemmisítő természeti katasztrófa tette a földdel egyenlővé Pompeji városát, a Vezúv kitörése 3000 emberi életet követelt. Mára Pompeji a világ egyik legegyedülállóbb régészeti helyszínévé vált, és évente kétmillió... Tovább
2024. 12. 15. vasárnap 14:30
Új VIP vásárlási felület Kedves felhasználók! Szeretnénk tájékoztatni titeket, hogy megújult a VIP vásárlási felület. Aki az előzőhöz volt szokva, neki elsőre idegennek tűnhet, de használjátok ezt is bátran a továbbiakban. Itt már tudtok Apple Pay-jel, és Google Pay-jel is... Tovább

Válts VIP tagságot! VIP infó

Válassz az alábbi csomagok közül:
Alap
30 nap
2 985 Ft *
VIP-et váltok!
 Bankkártyás, egyszeri díj
Bronz
90 nap
6 766 Ft *
VIP-et váltok!
 Bankkártyás, egyszeri díj
megtakarítás:
1 hónap
Ezüst
180 nap
11 542 Ft *
VIP-et váltok!
 Bankkártyás, egyszeri díj
megtakarítás:
2 hónap
A legjobb ár/érték arány!
Arany
365 nap
16 716 Ft *
VIP-et váltok!
 Bankkártyás, egyszeri díj
megtakarítás:
6 hónap
* 398 EUR/Huf árfolyammal számolva
 

GG Live magyar ÉLŐ chat!

Rosszlanyok.hu - Vidéki szexpartner kereső. Vidéki lányok. Csak valódi képek!
Erotikus Tartalom!
A GoldenGate oldalon található információk, linkek, képek és videók erotikus tartalmúak, az oldal a szexualitás témáját nyíltan, egyesek számára sértően kezeli. Amennyiben nem múltál el 18 éves, vagy a térségedben az oldal használata tilos, azaz jogszabályba vagy kötelező erejű előírásba ütközik, kérlek hagyd el az oldalt az [ MÉG NEM VAGYOK 18 ÉVES ] gombra kattintva.

Az oldalra történő belépés előtt figyelmesen olvasd el az alábbiakat, mert az [ ELMÚLTAM 18 ÉVES, ELFOGADOM ] gombra történő kattintással elfogadod a következő feltételeket:

1. Elmúltál 18 éves.
2. Semmilyen formában nem teszed lehetővé 18 évnél fiatalabb személynek a hozzáférést jelen oldal tartalmához.
3. A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban. (További információk)
4. Elfogadod az oldal felhasználási feltételeit és az adatkezelési tájékoztatót.
5. Nem tekinted meg vagy használod az oldalt olyan helyen, ahol ezzel a tevékenységgel törvényt, szabályozást, előírást, vagy helyi normát szegsz meg.
6. Az oldalt teljes mértékben saját felelősségedre látogatod.




Ez a weboldal és médiatartalmai kiskorúakra káros elemeket is tartalmaz. Amennyiben azt szeretné, hogy az Ön környezetében kiskorúak hasonló tartalmakhoz csak egyedi kód megadásával - azaz kiskorúak kizárása mellett – férjenek hozzá, kérjük használjon szűrőprogramot!
Szűrőprogram letöltése és további információk itt!