Szerintem igen sovány lenne oda egy gépészmérnöki diploma.
Én minimális alapnak nevezném,az első 10 %-nak.
/habár szerintem túloztam,a felsőoktatás színvonalára tekintettel/ (Ez egy válasz yanee84 üzenetére (2007. 11. 17. szombat 11:32), amit ide kattintva olvashatsz)
2007. 11. 17. szombat 11:32
Én minimális alapnak nevezném,az első 10 %-nak.
/habár szerintem túloztam,a felsőoktatás színvonalára tekintettel/ (Ez egy válasz yanee84 üzenetére (2007. 11. 17. szombat 11:32), amit ide kattintva olvashatsz)

arról beszélek,hogy gépészmérnök leszek(remélem), és abban ugyancsak benne van,hogy járműveket tervezzek. más kérdés,hogy kibaszott mocskosmód jónak kellene lennem ahhoz,hogy forma1esen dolgozhassak!



nem mondtam,hogy szeretnék a forma1ben dolgozni, és tisztában is vagyok vele, hogy szinte lehetetlen kihívás...
az is világos számomra, hogy az autóipar,pláne a versenysport milyen kicsi része a gépészetnek.
továbbá eszem ágában sincs elrontani az életemet azzal,hogy annak szentelem, hogy néhány huszonéves srác minél gyorsabban száguldozhasson a pályákon iszonyatos pénzért. maradok a békés,nyugodt középszernél. amúgy nem is szeretem az autókat. teljesen elveszítették a funkciójukat. legalábbis azok,amelyek a városban állnak a dugóban alapjáraton, neadjisten szívatóval pöfögve teljesen feleslegesen! a gépkocsi arra való, hogy nagyobb távolságokat tehessen meg vele az ember, bárhová,bármikor eljuthasson. kitiltanám budapestről a személyatóforgalmat(kivéve azokat,akik vidékről mennek oda,vagy onnan mennek vidékre) szálljon föl az ember villamosra,metróra,buszra, és előbb ott lesz.
az is világos számomra, hogy az autóipar,pláne a versenysport milyen kicsi része a gépészetnek.
továbbá eszem ágában sincs elrontani az életemet azzal,hogy annak szentelem, hogy néhány huszonéves srác minél gyorsabban száguldozhasson a pályákon iszonyatos pénzért. maradok a békés,nyugodt középszernél. amúgy nem is szeretem az autókat. teljesen elveszítették a funkciójukat. legalábbis azok,amelyek a városban állnak a dugóban alapjáraton, neadjisten szívatóval pöfögve teljesen feleslegesen! a gépkocsi arra való, hogy nagyobb távolságokat tehessen meg vele az ember, bárhová,bármikor eljuthasson. kitiltanám budapestről a személyatóforgalmat(kivéve azokat,akik vidékről mennek oda,vagy onnan mennek vidékre) szálljon föl az ember villamosra,metróra,buszra, és előbb ott lesz.
ez a mclaren talán egy M8-as, esetleg M20-as. ezek a típusok a 70-es évek elején Can-Am versenyeken indultak. a széria lényege az volt, hogy gyakorlatilag nem volt szabály a motorra vonatkozólag. ezek a mclarenek 8-9 literes V8-as Chevrolet motorokkal voltak ellátva, amik anno kb 750 lóerőt teljesítettek. ehhez 650-700 kg-os tömeg társult. De 1973-ban a Porsche bevetette ellenük a 917-30-as típust,ami a korábbi Le Mans-i 24 óráson győztes 917K motorjának felfúrt és turbósított változatával indult. ez versenyen 1100 lóerőt teljesített,de edzésen 1580-at(az általam olvasott források szerint), s ezzel a máig legerősebb versenyautó. szóval ezzel le tudták győzni a mclarent.
erről csak annyit, hogy a kocsi az enyém, a csaj meg ha ingyen adná magát se kellene!
(Ez egy válasz X üzenetére (2007. 11. 17. szombat 13:39), amit ide kattintva olvashatsz)
2007. 11. 17. szombat 13:39



Törölt felhasználó (20803)
VIP
Admin





Végleg zátonyra futott a Prodrive Forma-1-es projektje?
Az utóbbi időben igen nagy a csend a Prodrive istálló körül, ami az autoweek.com értesülései szerint nem véletlen, hiszen a 2008-as Forma-1-es indulásra jogot kapó csapatnak állítólag végleg befellegzett.
A David Richards vezette alakulat a tervek szerint a McLaren-Mercedestől vásárolt volna komplett autót, ám erre egyelőre nincs mód.
A csapatok ugyanis még mindig nem írták alá a Concorde Egyezményt, mivel nem minden gárda vezetősége szorgalmazza azt, hogy lehessen vásárolt karosszériával versenyezni, hiszen ez nem lenne igazságos azokkal szemben, akik pénzt áldoznak a fejlesztésre, és évek óta konstruktőrként működnek.
Ez pedig nem sok jót jelent a Prodrive számára, hiszen az újoncnak arra már nincs ideje, hogy egy teljesen új konstrukciót építsen a márciusi rajtig.
A Williams ráadásul annyira ellenzi a vásárolt autók bevezetését, hogy bíróság elé vitte az ügyet. A Prodrive a múlt hónap végén állt a Motorsport Világtanács elé, ahol tisztáznia kellett helyzetét. Az AutoWeek magazin szerint a csapat azt kérte, hogy a szezon közepéig kapjon haladékot a debütálásra, ám a Nemzetközi Automobil-szövetség testülete ezt elutasította.
Az utóbbi időben igen nagy a csend a Prodrive istálló körül, ami az autoweek.com értesülései szerint nem véletlen, hiszen a 2008-as Forma-1-es indulásra jogot kapó csapatnak állítólag végleg befellegzett.
A David Richards vezette alakulat a tervek szerint a McLaren-Mercedestől vásárolt volna komplett autót, ám erre egyelőre nincs mód.
A csapatok ugyanis még mindig nem írták alá a Concorde Egyezményt, mivel nem minden gárda vezetősége szorgalmazza azt, hogy lehessen vásárolt karosszériával versenyezni, hiszen ez nem lenne igazságos azokkal szemben, akik pénzt áldoznak a fejlesztésre, és évek óta konstruktőrként működnek.
Ez pedig nem sok jót jelent a Prodrive számára, hiszen az újoncnak arra már nincs ideje, hogy egy teljesen új konstrukciót építsen a márciusi rajtig.
A Williams ráadásul annyira ellenzi a vásárolt autók bevezetését, hogy bíróság elé vitte az ügyet. A Prodrive a múlt hónap végén állt a Motorsport Világtanács elé, ahol tisztáznia kellett helyzetét. Az AutoWeek magazin szerint a csapat azt kérte, hogy a szezon közepéig kapjon haladékot a debütálásra, ám a Nemzetközi Automobil-szövetség testülete ezt elutasította.



valahol itt kezdődik egy jó autó:

ezekkel a piros tragacsokkal lehet a bp-i éjszakában csajozni...
és itt fejeződik be:

(csak hogy más szín is legyen ebben a hsz-ben!)

végül egy kis F1:


ezekkel a piros tragacsokkal lehet a bp-i éjszakában csajozni...
és itt fejeződik be:


(csak hogy más szín is legyen ebben a hsz-ben!)

végül egy kis F1:


Hm!
Olasz minőség?-furán hangzik. (Ez egy válasz tom1019 üzenetére (2007. 11. 24. szombat 18:36), amit ide kattintva olvashatsz)
2007. 11. 24. szombat 18:36
Olasz minőség?-furán hangzik. (Ez egy válasz tom1019 üzenetére (2007. 11. 24. szombat 18:36), amit ide kattintva olvashatsz)

valahol itt kezdődik egy jó autó:

ezekkel a piros tragacsokkal lehet a bp-i éjszakában csajozni...
és itt fejeződik be:

(csak hogy más szín is legyen ebben a hsz-ben!)

végül egy kis F1:


ezekkel a piros tragacsokkal lehet a bp-i éjszakában csajozni...
és itt fejeződik be:


(csak hogy más szín is legyen ebben a hsz-ben!)

végül egy kis F1:


'minden normális autónál előfordulhat extrém igénybevételnél.'
Hát pont nem!
Pont egy sportautónál fontos,hogy a hűtőrendszer hibátlanul működjön,mert ezekkel az autókkal így kell autózni /persze zárt pályán/.
Ennek az esetnek 95% hogy semmi köze a hűtőrendszerhez.
Itt szétdurrant egy vízcső,a biztonsági szelep a sapkánál már nem bírta elvezetni a túlnyomást,ez a motor lazán hengerfejes,és bedolgozott a hűtőbe.
Ha az olaszok nem olyan gagyi tömítéseket használnának,akkor nem lehetne őket hengerfejesre hajtani,és nem ömlene belőlük állandóan az olaj.
Lehet hogy ezeket a japánokkal kéne gyártatniuk.
Hát pont nem!
Pont egy sportautónál fontos,hogy a hűtőrendszer hibátlanul működjön,mert ezekkel az autókkal így kell autózni /persze zárt pályán/.
Ennek az esetnek 95% hogy semmi köze a hűtőrendszerhez.
Itt szétdurrant egy vízcső,a biztonsági szelep a sapkánál már nem bírta elvezetni a túlnyomást,ez a motor lazán hengerfejes,és bedolgozott a hűtőbe.
Ha az olaszok nem olyan gagyi tömítéseket használnának,akkor nem lehetne őket hengerfejesre hajtani,és nem ömlene belőlük állandóan az olaj.
Lehet hogy ezeket a japánokkal kéne gyártatniuk.

nem tartom kizártnak, hogy igazad van (biztosan értesz hozzá), de szerintem az új évjáratú sportkocsiknál (mint a példámnál is) kevésbé fordul elő ilyen probléma, arról nem is beszélve, hogy egyre több kisegítő alkatrész (mint pld egy tömítés garnirúra, vezérlő számítógéppanel stb.) érkezik a távolkeletről, ill. használnak fel a nyugati autókhoz.
(Ez egy válasz oooooooo üzenetére (2007. 11. 25. vasárnap 12:18), amit ide kattintva olvashatsz)
2007. 11. 25. vasárnap 12:18

'minden normális autónál előfordulhat extrém igénybevételnél.'
Hát pont nem!
Pont egy sportautónál fontos,hogy a hűtőrendszer hibátlanul működjön,mert ezekkel az autókkal így kell autózni /persze zárt pályán/.
Ennek az esetnek 95% hogy semmi köze a hűtőrendszerhez.
Itt szétdurrant egy vízcső,a biztonsági szelep a sapkánál már nem bírta elvezetni a túlnyomást,ez a motor lazán hengerfejes,és bedolgozott a hűtőbe.
Ha az olaszok nem olyan gagyi tömítéseket használnának,akkor nem lehetne őket hengerfejesre hajtani,és nem ömlene belőlük állandóan az olaj.
Lehet hogy ezeket a japánokkal kéne gyártatniuk.
Hát pont nem!
Pont egy sportautónál fontos,hogy a hűtőrendszer hibátlanul működjön,mert ezekkel az autókkal így kell autózni /persze zárt pályán/.
Ennek az esetnek 95% hogy semmi köze a hűtőrendszerhez.
Itt szétdurrant egy vízcső,a biztonsági szelep a sapkánál már nem bírta elvezetni a túlnyomást,ez a motor lazán hengerfejes,és bedolgozott a hűtőbe.
Ha az olaszok nem olyan gagyi tömítéseket használnának,akkor nem lehetne őket hengerfejesre hajtani,és nem ömlene belőlük állandóan az olaj.
Lehet hogy ezeket a japánokkal kéne gyártatniuk.

'a hűtő biztonsági szelepe engedett.'
A hűtő biztonsági szelepe?Van a hűtőn ilyen,az a feladata hogy mikor üzemmelegre melegszik a motor,a táguló vízből kiengedjen pár centilitert.
A kivezető csöve max 10-es átmérő,és a kiegyenlítő tartályba vezet,kifelé onnan nem jöhet semmi.Főleg nem ilyen gőzfelhő!
Úgy látszik még nem láttál olyat mikor lenyomja a motor a vízcsövet,vagy a bilincs melett letépí.
A gátrepedés itt nem játszik,ugyanis annak a víztérhez semmi köze!
Ha bedolgozik a hűtőbe a motor /tömítés v. hengerfej repedés/ a nyomás előbb-utóbb szétnyom valamit.
Ennek semmi köze ahhoz hogyan használják,ugyanis egy ilyen motornak órákon át bírnia kell ezt,nem véletlenül szabályozza az elektronika a fordulatot.
Bármilyen kocsin előfordulhat bármi,de olaszoknál gyakoribbak az ilyen problémák.
A hűtő biztonsági szelepe?Van a hűtőn ilyen,az a feladata hogy mikor üzemmelegre melegszik a motor,a táguló vízből kiengedjen pár centilitert.
A kivezető csöve max 10-es átmérő,és a kiegyenlítő tartályba vezet,kifelé onnan nem jöhet semmi.Főleg nem ilyen gőzfelhő!
Úgy látszik még nem láttál olyat mikor lenyomja a motor a vízcsövet,vagy a bilincs melett letépí.
A gátrepedés itt nem játszik,ugyanis annak a víztérhez semmi köze!
Ha bedolgozik a hűtőbe a motor /tömítés v. hengerfej repedés/ a nyomás előbb-utóbb szétnyom valamit.
Ennek semmi köze ahhoz hogyan használják,ugyanis egy ilyen motornak órákon át bírnia kell ezt,nem véletlenül szabályozza az elektronika a fordulatot.
Bármilyen kocsin előfordulhat bármi,de olaszoknál gyakoribbak az ilyen problémák.
Öld meg az autót
Toyotával is megeshet,de azt hiszem ez már megette a kenyere javát.Elég jól bírja víz nélkül is.
Toyotával is megeshet,de azt hiszem ez már megette a kenyere javát.Elég jól bírja víz nélkül is.
Befejezhetjük,de akkor megint beáll a topic 1 hétre minimum,ha ez jobb,felőlem lehet.Lenne még pár érvem ellened,de eröltetni én sem akarom a dolgot.
Szerintem semmi probléma nincsen abban,ha két ember véleményt cserél egy autós videóról egy autós topicban.
Akit nem érdekel görgethet,akit meg érdekel az elolvassa,hozzá is fűzheti véleményét,sőt még tanulhat is valamit belőle.
Amíg a stílus nem agresszív,addig ezzel semmi gond.
Mindenkit más mélységekben érdekel a téma,aki nézegetni szereti a kocsikat,annak is van itt elég látnivaló,én is rakosgatok néha.
Amúgy is elég gyenge ez a topic,engem nem érdekel a forma 1,nem is szólok bele de elolvasom,azonkívül nem sok érdemleges párbeszéd zajlik itt.
Nehogymá ez legyen a gond,hogy valaki mégis irogat ide!
/ha egy hét alatt 5 ember benéz ide,akkor sokat mondtam/
Szóval legyen újra csend?
Szerintem semmi probléma nincsen abban,ha két ember véleményt cserél egy autós videóról egy autós topicban.
Akit nem érdekel görgethet,akit meg érdekel az elolvassa,hozzá is fűzheti véleményét,sőt még tanulhat is valamit belőle.
Amíg a stílus nem agresszív,addig ezzel semmi gond.
Mindenkit más mélységekben érdekel a téma,aki nézegetni szereti a kocsikat,annak is van itt elég látnivaló,én is rakosgatok néha.
Amúgy is elég gyenge ez a topic,engem nem érdekel a forma 1,nem is szólok bele de elolvasom,azonkívül nem sok érdemleges párbeszéd zajlik itt.
Nehogymá ez legyen a gond,hogy valaki mégis irogat ide!
/ha egy hét alatt 5 ember benéz ide,akkor sokat mondtam/
Szóval legyen újra csend?
Jellemzőbb inkább a francia(Valeo), olasz(Magnetti Mirelli) és német(Bosch) elektronika használata.
Tiszaújvárosban készül például az Audi, Merci és még ha jól emlékszem a BMW számára készülő elektronikai berendezések egy része (JCI a beszállítója az Audinak és Mercinek), amit magyar dolgozók raknak össze és legalább 10x tesztelik le - amit víz érhet azt a készülékházzal együtt vízalá nyomják és ha nem engedte be a folyadékot az mehet tovább - mire berakják a tároló rekeszbe és kamionra kerül. Ha 1 raklapon kiválasztanak egy ilyen modult és találnak 1 db hibás készüléket akkor végignézik az egész raklapot darabonként, ha találnak még 1-et akkor az egész műszak alatt elkészült modulokat egyesével vizsgálnak át és ezután engedik ki a gyárkapun.
Mindezt távol keleti alkatrészekből csinálják.
Egy ECU 0.4(!) másodperc alatt (re)bootol be. (Ez egy válasz tom1019 üzenetére (2007. 11. 25. vasárnap 12:59), amit ide kattintva olvashatsz)
2007. 11. 25. vasárnap 12:59
Tiszaújvárosban készül például az Audi, Merci és még ha jól emlékszem a BMW számára készülő elektronikai berendezések egy része (JCI a beszállítója az Audinak és Mercinek), amit magyar dolgozók raknak össze és legalább 10x tesztelik le - amit víz érhet azt a készülékházzal együtt vízalá nyomják és ha nem engedte be a folyadékot az mehet tovább - mire berakják a tároló rekeszbe és kamionra kerül. Ha 1 raklapon kiválasztanak egy ilyen modult és találnak 1 db hibás készüléket akkor végignézik az egész raklapot darabonként, ha találnak még 1-et akkor az egész műszak alatt elkészült modulokat egyesével vizsgálnak át és ezután engedik ki a gyárkapun.
Mindezt távol keleti alkatrészekből csinálják.
Egy ECU 0.4(!) másodperc alatt (re)bootol be. (Ez egy válasz tom1019 üzenetére (2007. 11. 25. vasárnap 12:59), amit ide kattintva olvashatsz)

nem tartom kizártnak, hogy igazad van (biztosan értesz hozzá), de szerintem az új évjáratú sportkocsiknál (mint a példámnál is) kevésbé fordul elő ilyen probléma, arról nem is beszélve, hogy egyre több kisegítő alkatrész (mint pld egy tömítés garnirúra, vezérlő számítógéppanel stb.) érkezik a távolkeletről, ill. használnak fel a nyugati autókhoz.
Japok inkább USA eszközöket használnak féknek valóban a brembo-t választják, akkor ha nem endless-t, Turbónak inkább IHI-t, vagy Greddy-t.
Övet ülést esetleg használnak olaszt.
Én ezt tapasztaltam.
előző kommentemben Magnetti Marellit akartam írni.
Övet ülést esetleg használnak olaszt.
Én ezt tapasztaltam.
előző kommentemben Magnetti Marellit akartam írni.


azon lepődnék meg ha nem Subarut tennél fel!
(Ez egy válasz Yocoo üzenetére (2007. 11. 26. hétfő 17:55), amit ide kattintva olvashatsz)
