Valami nevetséges kompenzációt majd beépítenek a motoroknak biztos,de sok jóra nem számítok.Az afrikám csak 50 paci szerencsére,mert a biztosítás is rohadt magas +lóerőadó az már szép összeg lesz.
Mindenki hallgat mint szar a fűben.Én egyébként jól fogok járni a 26 éves gyenge Mazdával.Meg hát hamarosan megy veteránvizsgára.A rádióban hallottam,hogy az önkormányzatok adóügyes emberei sem tudnak semmit.
Dangerous sports!Tükörrel?
Kösz már túl vagyok rajta,én ugyanazeket már olvastam párszor más forrásból,de a frissítés sosem árt,egy kis agytorna kifejezetten jól esik.Ez a subaru blokk /598/ maga a gyönyör,volt egy boxer 1.8-as Subaru kombim,maximálisan elfogult vagyok.
(Ez egy válasz X üzenetére (2007. 02. 25. vasárnap 19:32), amit ide kattintva olvashatsz)
2007. 02. 25. vasárnap 19:32
Törölt felhasználó (69371)

oooooooo hátrébb van a feltöltési eljárásokról szöveg. ha gondolod olvasd el.
oooooooo hátrébb van a feltöltési eljárásokról szöveg. ha gondolod olvasd el.




Na ezek a Majosházaiak qrva drágán dolgoznak! és nem láttam a képek között olyan húde fasza dolgokat! Kerseni kell mást! :(

Törölt felhasználó (69371)








Törölt felhasználó (69371)













Azt gondolom tudod, hogy ezzel nem oldottál meg semmit. Legalább a szerző nevét, hamár az oldal forrását nem is.
hééé mi lett a hsz.-emmel????
(Ez egy válasz X üzenetére (2007. 02. 25. vasárnap 11:40), amit ide kattintva olvashatsz)
2007. 02. 25. vasárnap 11:40
Törölt felhasználó (69371)

szóval,
A CÍMMEL ELLÁTOTT HOSSZABB TERJEDELMŰ HOZZÁSZÓLÁSOK, amiket ÉN illesztettem be, AZOK NEM SAJÁT SZAVAIM! MÁS TOLLÁBÓL EREDNEK, ÍGY AZOKAT IDÉZŐJELESEN KELL FELFOGNI! DE MAGAM IS ELOLVASTAM ŐKET ÉS HASONLÓKÉPPEN ÍRTAM VOLNA ÉN IS!
(a forrásaimat konkrétan nem kívánom feltüntetni!)
A CÍMMEL ELLÁTOTT HOSSZABB TERJEDELMŰ HOZZÁSZÓLÁSOK, amiket ÉN illesztettem be, AZOK NEM SAJÁT SZAVAIM! MÁS TOLLÁBÓL EREDNEK, ÍGY AZOKAT IDÉZŐJELESEN KELL FELFOGNI! DE MAGAM IS ELOLVASTAM ŐKET ÉS HASONLÓKÉPPEN ÍRTAM VOLNA ÉN IS!
(a forrásaimat konkrétan nem kívánom feltüntetni!)
szóval,
A CÍMMEL ELLÁTOTT HOSSZABB TERJEDELMŰ HOZZÁSZÓLÁSOK, amiket ÉN illesztettem be, AZOK NEM SAJÁT SZAVAIM! MÁS TOLLÁBÓL EREDNEK, ÍGY AZOKAT IDÉZŐJELESEN KELL FELFOGNI! DE MAGAM IS ELOLVASTAM ŐKET ÉS HASONLÓKÉPPEN ÍRTAM VOLNA ÉN IS!
(a forrásaimat konkrétan nem kívánom feltüntetni!)
A CÍMMEL ELLÁTOTT HOSSZABB TERJEDELMŰ HOZZÁSZÓLÁSOK, amiket ÉN illesztettem be, AZOK NEM SAJÁT SZAVAIM! MÁS TOLLÁBÓL EREDNEK, ÍGY AZOKAT IDÉZŐJELESEN KELL FELFOGNI! DE MAGAM IS ELOLVASTAM ŐKET ÉS HASONLÓKÉPPEN ÍRTAM VOLNA ÉN IS!
(a forrásaimat konkrétan nem kívánom feltüntetni!)
Na ha valaki tunningolni akart eddig,és hirtelen felindulásból neki akart esni az eddig hibátlanul működő autójának,talán ezután óvatosabb lesz./feltéve hogy végigolvasta,és felfogta/.Én gyakran állítok vissza motoroknál/nem kis munka/,a tulaj által okozott tuning célú kontárkodást.Tipikus dolog hogy simán betesznek egy nagyobb fúvókát a motorba,és azt hiszik hogy tunningoltak,nem értik mért lett gyengébb a motor és miért zabál.
(Ez egy válasz X üzenetére (2007. 02. 25. vasárnap 11:04), amit ide kattintva olvashatsz)
2007. 02. 25. vasárnap 11:04
Törölt felhasználó (69371)

ja a forrásom az internet. többet nem mondok, mert utána nem tudok miből táplálkozni! :)))
Ezzel az a baj, hogy valakinek az írását szó szerint idézed. Az eredeti szerző nevét fel kell tüntetni, mert a lapnak gondjai lehetnek belőle.
ja a forrásom az internet. többet nem mondok, mert utána nem tudok miből táplálkozni! :)))
Feltöltött motorok - Feltöltési eljárások
Most, hogy tisztában vagyunk a feltöltés alapjaival, tekintsük át részletesen a legfontosabb feltöltési eljárásokat.
1. Turbófeltöltés
A turbófeltöltés a motor kipufogógázainak energiáját hasznosítja. A motorból a kipufogógáz-vezetéken keresztül távozó nagy sebességű égéstermékek energiáját felhasználva a turbófeltöltő turbinája hajtja a vele egy tengelyre csapágyazott kompresszort, ami a friss töltetet beszívja és túlnyomással a hengerbe tolja. Bár a feltöltő a motor forgó részeivel nincs kapcsolatban a turbina miatt, a kipufogó-vezetékben megnövekedett nyomástöbblet ellenállásként jelenkezik, és visszahat a motor működésére és teljesítményére.
Azt már tudjuk, hogy a turbót helyesen gázturbinának hívjuk, de a gázurbina, az ÁRAMLÁSTANI ELVEN MŰKÖDŐ TÖLTŐK csoportjába tartozik.
A turbófeltöltés esetén a kipufogás nem közvetlenül a szabad levegőben történik, kitoláskor a dugattyúnak többnyire munkát kell végeznie, mert a hengerből kiömlő gáz mozgási ill. hőenergiája önmagában nem elegendő ahhoz, hogy a turbina akkora teljesítményt szolgáltasson, amekkora a töltő hajtásához szükséges. Ezért a kipufogó-vezetékben nő a nyomás, ami viszont visszahat a motorra, mert a dugattyúnak az égésterméket nagyobb nyomás ellenében kell kitolnia. A szívási (töltési) ütem folyamán a feltöltő által biztosított - a környezeti nyomásnál általában nagyobb - nyomáson jut a töltet a hengerbe. A gázturbina motorhoz illesztésétől (hangolásától) és a motor üzemállapotától függően a töltetcsere lehet negatív, akkor a gázturbina működéséhez teljesítményt von el a motortól, ha pozitív, akkor a motor teljesítményét növeli.
Érdekességképpen megemlítem, hogy lehet akár elméletileg zérus is. Ilyenkor eszembe jut barátom aranyköpése, mikor is egy autó megfelelő teljesítménynövelő és pénztárcacsökkentő kúra után lefutotta a bejáratásra, kiirt időt, és forszírozott üzemmódba került, - na most meglátjuk, hogy negatív tuningot követtünk el, vagy nem csináltunk semmit, vagy az történt, amit akartunk!
Most, hogy tisztában vagyunk a feltöltés alapjaival, tekintsük át részletesen a legfontosabb feltöltési eljárásokat.
1. Turbófeltöltés
A turbófeltöltés a motor kipufogógázainak energiáját hasznosítja. A motorból a kipufogógáz-vezetéken keresztül távozó nagy sebességű égéstermékek energiáját felhasználva a turbófeltöltő turbinája hajtja a vele egy tengelyre csapágyazott kompresszort, ami a friss töltetet beszívja és túlnyomással a hengerbe tolja. Bár a feltöltő a motor forgó részeivel nincs kapcsolatban a turbina miatt, a kipufogó-vezetékben megnövekedett nyomástöbblet ellenállásként jelenkezik, és visszahat a motor működésére és teljesítményére.
Azt már tudjuk, hogy a turbót helyesen gázturbinának hívjuk, de a gázurbina, az ÁRAMLÁSTANI ELVEN MŰKÖDŐ TÖLTŐK csoportjába tartozik.
A turbófeltöltés esetén a kipufogás nem közvetlenül a szabad levegőben történik, kitoláskor a dugattyúnak többnyire munkát kell végeznie, mert a hengerből kiömlő gáz mozgási ill. hőenergiája önmagában nem elegendő ahhoz, hogy a turbina akkora teljesítményt szolgáltasson, amekkora a töltő hajtásához szükséges. Ezért a kipufogó-vezetékben nő a nyomás, ami viszont visszahat a motorra, mert a dugattyúnak az égésterméket nagyobb nyomás ellenében kell kitolnia. A szívási (töltési) ütem folyamán a feltöltő által biztosított - a környezeti nyomásnál általában nagyobb - nyomáson jut a töltet a hengerbe. A gázturbina motorhoz illesztésétől (hangolásától) és a motor üzemállapotától függően a töltetcsere lehet negatív, akkor a gázturbina működéséhez teljesítményt von el a motortól, ha pozitív, akkor a motor teljesítményét növeli.
Érdekességképpen megemlítem, hogy lehet akár elméletileg zérus is. Ilyenkor eszembe jut barátom aranyköpése, mikor is egy autó megfelelő teljesítménynövelő és pénztárcacsökkentő kúra után lefutotta a bejáratásra, kiirt időt, és forszírozott üzemmódba került, - na most meglátjuk, hogy negatív tuningot követtünk el, vagy nem csináltunk semmit, vagy az történt, amit akartunk!